رییس بانک مرکزی خبر داد؛

اختصاص ۴ هزار میلیارد تومان برای بازسازی واحدهای آسیب‌دیده

۱۳۹۸/۰۱/۰۷ - ۱۵:۱۳:۲۵
کد خبر: ۸۲۷۸۷۳
اختصاص ۴ هزار میلیارد تومان برای بازسازی واحدهای آسیب‌دیده
رئیس کل بانک مرکزی از تخصیص بیش از چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به منظور احیا و بازسازی واحدهای آسیب دیده در سیلاب های اخیر خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «عبدالناصر همتی»، رئیس کل بانک مرکزی، در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: همانطور که دیروز در مورد آمادگی سیستم بانکی برای مساعدت و همراهی با هموطنان سیل زده تاکید کردم، امروز در جلسه هیات وزیران در حضور رئیس جمهوری موضوع کمک ها و اقدام های دولت برای جبران بخشی از خسارت های وارده به اموال، دارایی ها و فعالیت های اقتصادی مردم مطرح شد.

وی ادامه داد: مقرر شد علاوه بر کمک های بلاعوض دولت، برای تعمیرات و ساخت واحدهای آسیب دیده شهری و روستایی در جریان سیل اخیر و همچنین بازسازی و احیای زمین های کشاورزی و واحدهای تولیدی زیربخش های کشاورزی، وام و تسهیلات ارزان قیمت اختصاص یابد.

به گفته رئیس کل بانک مرکزی، رقم این تسهیلات بیش از چهار هزار میلیارد تومان برآورد می شود و ما به التفاوت نرخ تسهیلات تا نرخ مصوب شورای پول و اعتبار توسط دولت تقبل و پرداخت خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اطلاعیه مشترک منتشره توسط شروای هماهنگی بانک های دولتی و شورای کانون بانک های خصوصی مبنی بر امادگی بانک ها در همراهی با سیاست های دولت و بانک مرکزی قابل تقدیر است و امیدوارم هر چه سریعتر آغاز شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز