رئیس ستادکل نیروهای مسلح:

کمبود امکانات در مناطق سیل گلستان با حداکثر تلاش رفع می شود

۱۳۹۸/۰۱/۰۸ - ۱۵:۳۳:۱۸
کد خبر: ۸۲۸۱۰۱
کمبود امکانات در مناطق سیل گلستان با حداکثر تلاش رفع می شود
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: کمبود امکانات در مناطق سیل گلستان با حداکثر تلاش رفع می شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سردار سر لشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح  در بازدید از مناطق سیل زده گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنده به عنوان رئیس کل ستاد نیروهای مسلح وظیفه داشتم که از نزدیک از مناطق سیل زده بازدید کنم و با مردم صبور و نجیبی که باسیل روبرو شدند، ملاقات کنم.

وی افزود: پیام رهبری معظم انقلاب این بود که نیروهای مسلح همه نیروها و توان خود را بسیج و گسیل کنند و برای کمک به مردم بفرستند که بحمدالله نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع با همه امکانات در منطقه حاضر شدند.

سرلشکرباقری ادامه داد: امروز بنده آمده‌ام تا از نزدیک کار این افراد را مشاهد کرده و شاهد کمبودها باشم و گزارش پیشرفت کار را بگیرم.

وی با بیان اینکه کمبود امکانات در مناطق سیل گلستان با حداکثر توان، تأمین شود، تصریح کرد: فروکش کردن آب در حال انجام است و مشکل اصلی در این منطقه عدم لایروبی روخانه بود که الان با وجود آب انبوده امکان لایروبی رودخانه وجود ندارد.


سرلشکرباقری گفت: اما در انتهای رودخانه گرگان رود بیل‌های مکانیکی ارتش و سپاه در حال حفر دو کانال مهم هستند که علاوه بر رودخانه خروجی رودخانه را به دریا باز کنند و آب با سرعت بیشتری به سمت دریا منتقل شود.

وی اظهار کرد: با این کار منازل و مغازه‌هایی که دچار آبگرفتگی شده است، فروکش خواهد کرد و مابقی کار لایروبی برای بعد از این مرحله باقی می‌ماند.

سرلشکرباقری توضیح داد: همچنین در صورتی که بارندگی مجدد آغاز شود باید این شهرها و روستاها مصون سازی شود که آن را هم امروز در جلسه بعدازظهر تصمیم گیری خواهیم کرد.

وی گفت: باید برای حصار دور شهرها خاکریز و سیل بند ایجاد کرد تا اگر مجدد بارندگی شد و آب رودخانه طغیان کرد آب داخل شهرها نیاید.

سرلشکرباقری بیان کرد: همچنین ایجاد مراکز درمانی و بیمارستان‌ها و کمک‌های امدادی، رساندن آب و غذا در مواقع ضرورت و برقراری امنیت در حد مطلوب جزو اقدامات نیروی نظامی بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر سرقت و ناامنی نداشتیم، تأکید کرد: از اینکه مردم با صبوری تحمل کردند قدردانی می‌کنم و ان‌شاءالله که خداوند توفیق دهد که کارگزاران دولت و نیروهای مسلح بتوانند خدمات شایسته و درخوری را انجام دهند و مردم به زندگی آرام خود را برگردانند.

سرلشکرباقری اظهار امیدواری کرد باران ان‌شاءالله چشمه رحمت برای کشاورزی و دامداری ها خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز