فرمانده هوانیروز ارتش خبرداد:

بیش از ۱۰۰ مرحله پرواز بالگردهای ارتش برای امداد رسانی به سیل زدگان

۱۳۹۸/۰۱/۰۹ - ۱۳:۴۶:۰۷
کد خبر: ۸۲۸۲۹۷
بیش از ۱۰۰ مرحله پرواز بالگردهای ارتش برای امداد رسانی به سیل زدگان
فرمانده هوانیروز ارتش گفت: بالگردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل هوانیروز و هوادریای نیروی دریایی تاکنون بیش از 100 مرحله پرواز در مناطق مختلف کشور برای امداد رسانی به سیلزدگان انجام داده اند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم «یوسف قربانی» با بیان این که 50 مرحله از این پروازها مربوط به بالگردهای هوانیروز و مابقی پروازها را بالگردهای نیروی دریایی ارتش انجام داده است، افزود: تا این لحظه بیش از 420 نفر از مسئولان و مردم سیلزده را توانستیم امداد رسانی و جابجا کنیم.
وی یادآور شد: همچنین توزیع بسته‌های حمایتی و اقلام ضروری، غذای گرم، 9 هزار و 400 کیلو گرم آذوقه و… در میان سیلزدگان از دیگر اقدامات هوانیروز در یاری رساندن به هموطنان سیلزده است.
فرمانده هوانیروز ارتش خاطرنشان کرد: این کمک رسانی ها علاوه بر استان های شمال در استان ها و مناطق دیگر کشور ازجمله مناطق سردسیر و کوهستانی در چندین استان کشور صورت گرفته است و این کمک رسانی ها و پروازها همچنان ادامه دارد.
در ادامه معاون عملیات نیروی دریایی ارتش عنوان کرد: 2 فروند بالگرد نیروی دریایی ارتش نیز در استان های گلستان و مازندان مستقر شده اند و علاوه بر ترابری هوایی مسئولان کشوری و لشکری جهت بازدید از مناطق سیلزده ، بیش از 50 مرحله پرواز را برای امدادرسانی به مردم و انتقال بیماران و مصدومان انجام داده اند.
امیر دریادار دوم غلامرضا طحانی با بیان این که 4 تیم غواصی با تجهیزات کامل در منطقه حضور دارند، ادامه داد: بالگردهای ما علاوه بر امدادرسانی، بررسی و شناسایی مسیر سیلاب، جابجایی مردم سیل‌زده در مناطق صعب‌العبور را به عهده داشته و آذوقه و نیازمندی‌های مردم را ارسال می‌کنند.
وی با تاکید بر این که بیمارستان صحرایی نیروی دریایی ارتش در منطقه آق قلا مستقر شده است و کار درمان بیماران را انجام می دهد، افزود: یکی از خدمات شاخص ارتش جابجایی خانمی باردار در محاصره کامل آب توسط بالگردهای ارتش بود که این هموطن را بلافاصله به بیمارستان گرگان منتقل کردند.
معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با بیان این که بیمارستان صحرایی ارتش روزانه به بیش از هزار نفر خدمات پزشکی ارائه می‌دهد، ادامه داد: این بیمارستان دارای تجهیزات کامل پزشکی، اتاق عمل مجزا، بستری، رادیولوژی و بخش‌های دیگر بوده و درمانگاه‌های تخصصی و کاملی دارد.
امیر دریادار دوم غلامرضا طحانی با یادآوری این که تجهیزات پخت غذای گرم و نان را در منطقه مستقر کردیم، یادآور شد: با برپایی انبارهای یخچال سیار مواد فاسدشدنی را نگهداری می‌کنیم تا مشکلی در حوزه مواد غذایی فاسدشدنی برای هموطنانمان پیش نیاید.
وی خاطرنشان کرد: تا هر زمان که لازم باشد برای خدمت رسانی به مردم عزیز استان های شمالی کشور در منطقه خواهیم ماند و این مهم را وظیفه خود می دانیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز