کارشناس مسائل بین‌الملل:

برچیده شدن بساط برجام منجر به ایجاد مشکلات اقتصادی شد/ باید از دیپلماسی جنگی به دیپلماسی سیاسی روی بیاوریم

۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۰۶:۰۱:۱۹
کد خبر: ۸۲۸۶۴۳
برچیده شدن بساط برجام منجر به ایجاد مشکلات اقتصادی شد/ باید از دیپلماسی جنگی به دیپلماسی سیاسی روی بیاوریم
کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: یک خواسته مشترک و عجیبی بین دشمنان برجام در ایران از روز اول وجود داشت و بساط آن را که به خوبی پیش می‌رفت، برانداختند و منجر به تورم و مشکلات در حوزه اقتصادی شد.

«فریدون مجلسی»، کارشناس مسائل بین‌الملل، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا، در خصوص مهم‌ترین اتفاق در سال 97  گفت: به طور کلی مهم‌ترین واقعه‌ای که برای ما ایرانیان رخ داد، تحریم‌های دو جانبه آمریکا علیه ایران بود که خواسته‌ دلواپسان و افراطیون داخلی و خارجی است. یک خواسته مشترک و عجیبی بین دشمنان برجام در ایران از روز اول وجود داشت و بساط آن را که به خوبی پیش می‌رفت، برانداختند و منجر به تورم و مشکلات در حوزه اقتصادی شد.

او ادامه داد: ترامپ از اول گفته بود من برجام را بهم خواهم ریخت و به قولش نیز عمل کرد. رئیس جمهور آمریکا در عرصه جهانی جهادگیری می‌کند و با  اتحاد عرب‌ها که با ایران خصومت دارند و با اسرائیل در ورشو اتحاد خود را نشان داد. آمریکا کار پنهانی دیگر ندارد و حالا به پاکستان رفته است و به این جهادگیری‌ها و محاصره عملی ایران و توطئه‌هایی مثل قتل مرزبانان ایرانی و... ادامه می‌دهد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار کرد: تفاهم بین‌المللی مستلزم تعامل و راه آمدن و توافق است. ایران در مورد توافق اعلام کرده که ما قدمی در این زمینه برنخواهیم داشت و معتقد است، دنیا و از جمله آمریکا و اروپا باید خودشان را با تمایلات و مواضع ایران تطبیق بدهند. تا وقتی این طرز فکر وجود دارد، اگر جنگ نشود و کار به جاهای باریک‌تر نکشد در همین حدود می‌توانیم ادامه بدهیم.

مجلسی بیان کرد: ما باید از دیپلماسی جنگی به دیپلماسی سیاسی روی بیاوریم. مردم کمربندهای خود را سفت کنند و برای شرایط سخت تر آماده باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز