در تماس تلفنی با استاندار فارس:

رئیس جمهوری: مشکلات آسیب دیدگان سیل شیراز به سرعت رفع شود

۱۳۹۸/۰۱/۱۲ - ۱۵:۵۹:۱۵
کد خبر: ۸۲۹۱۷۹
رئیس جمهوری: مشکلات آسیب دیدگان سیل شیراز به سرعت رفع شود
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در تماس تلفنی با استاندار فارس، ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان حادثه سیل اخیر در شیراز، بر لزوم رفع مشکلات آسیب دیدگان اعم از مردم استان فارس و میهمانان نوروزی در اسرع وقت تاکید کرد.

به گزارش گروه سیاسی برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، رئیس جمهوری در این تماس تلفنی تهیه و اجرای طرح های ایمن سازی رودخانه و مسیل های منتهی به شهر شیراز به ویژه دروازه‌ قرآن و مسیل محله سعدی را خواستار شد.
روحانی اظهار داشت: ستاد مدیریت بحران در استان فارس در کمترین زمان ممکن مشکلات پیش آمده را به خوبی مدیریت کرده است.
وی با اشاره به خسارت های وارد شده به بخش هایی از شهرک سعدی شیراز اظهار داشت: بازآفرینی و نوسازی محله گود گل کنان در این شهرک با مشارکت های مردمی و دولت در اسرع وقت انجام شود.
رئیس جمهوری بکارگیری همه ظرفیتهای فنی و رسانه ای را برای اطلاع رسانی دقیق و‌ بهنگام در خصوص کانون های بارش و نقاط احتمالی آبگرفتگی و سیلاب، بویژه در نقاط پایین دست سدها و حاشیه رودخانه ها ضروری دانست.
روحانی همچنین از تلاش مجدانه استانداران و فرمانداران سراسر کشور به عنوان روسای ستادهای بحران مدیریت و همچنین سایر دستگاه های اجرایی شامل نیروهای امدادی، سپاه، ارتش، بسیج، نیروی انتظامی و تشکل های جهادی و مردمی که با هماهنگی مشغول خدمت شبانه روزی به هموطنان هستند تقدیر کرد.
بر اساس این گزارش، در ابتدای این مکالمه استاندار فارس، گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده از سوی ستاد بحران استان پیش از سال نو و وقوع سیل و همراهی و مشارکت خوب همه دستگاه ها در این زمینه ارائه کرد.
عنایت الله رحیمی، با تاکید بر اینکه مردم شیراز و فارس در این رویداد نشان دادند که لقب پایتخت فرهنگی برازنده شیراز است افزود: در پس تلخ کامی های این اتفاق، یک مهم نهفته بود و آن ارتقای سرمایه اجتماعی در شیراز بود.
وی با اشاره به رفتار نوع دوستانه و همدلانه مردم شیراز از رئیس جمهوری درخواست کرد دستورات لازم در شتاب بخشی روند بازسازی را صادر کند.
بارش شدید باران در روزهای پنجم و ششم فروردین منجر به وقوع سیل در مناطقی از شهر شیراز شد. پنجم فروردین ماه، سیل دروازه قرآن 19 کشته ، 107 مصدوم و خسارات مادی بسیاری به خودروهای در حال عبور برجای گذاشت.
ششم فروردین ماه نیز برخی مناطق پایین دست رودخانه خشک شیراز و مجاور این رودخانه با مشکل آبگرفتگی منازل و معابر روبرو شدند. در این میان، وضعیت منطقه سعدی و روستای کرونی وخیم تر از سایر نقاط بود که امدادرسانی به این مناطق ادامه دارد. 

 

نظر شما