نخست‌وزیر انگلیس بازهم خواستار تمدید برگزیت شد

۱۳۹۸/۰۱/۱۶ - ۱۴:۴۶:۰۸
کد خبر: ۸۳۰۲۱۵
نخست‌وزیر انگلیس بازهم خواستار تمدید برگزیت شد
نخست‌وزیر انگلیس پس از تحمل سومین شکست طرح دولت این کشور درباره نحوه خروج از اتحادیه اروپا، امروز (جمعه) در نامه‌ای خطاب به رئیس شورای اروپا تقاضا کرد تا ضرب‌الاجل برگزیت به نهم تیر ماه موکول شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، «ترزا می»، نخست وزیر انگلیس، در این نامه یادآور شده، شورای اروپا در تاریخ دوم فروردین تصمیم گرفت که اگر مجلس عوام انگلیس تا نهم فروردین ماه (1398) توافقنامه خروج از اتحادیه اروپا را تصویب کند، مهلت برگزیت تا اول خرداد تمدید شود؛ بااین‌حال مجلس عولم انگلیس به این توافق رأی نداد و به‌این‌ترتیب «می» تصریح کرد اگر در نشست اضطراری 21 فروردین شورای اروپا با تمدید برگزیت موافقت نشود این کشور در تاریخ 23 فروردین بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج می‌شود.

وی با اشاره به این مطلب که سیاست دولت انگلیس، خروج روشمند و منظم از اتحادیه اروپا است، افزود: مجلس عوام تاکنون نه به طرح موردنظر دولت رأی داده و نه درباره طرح جایگزین به توافق رسیده است؛ این درحالی است که قانون‌گذاران با خروج بی توافق از اتحادیه اروپا هم مخالفند و دولت نیز در این زمینه هم‌عقیده است.

نخست‌وزیر انگلیس اذعان داشت که این وضعیت به ایجاد ابهام و بی‌اعتمادی به دمکراسی در داخل منجر شده و اتحادیه اروپا هم حق دارد بنا بر منافع خود تصمیم‌گیری کند؛ بر همین اساس وی یادآور شد که با رهبر حزب مخالفت دولت ملاقات و درباره نحوه خروج از بن‌بست برگزیت رایزنی کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد که این گفت ‌وگوها به موافقت پارلمان با توافقنامه برگزیت منجر شود، در غیر این صورت دولت انگلیس که تابع تصمیم های پارلمان است، مجبور خواهد شد تا طرح‌های جایگزین برگزیت را به رأی بگذارد.

نخست‌وزیر انگلیس پیشنهاد کرد که شورای اروپا با تمدید مهلت برگزیت تا حداکثر نهم تیر ماه موافقت کند و اگر تا پیش‌ازاین تاریخ توافقنامه برگزیت به تائید پارلمان انگلیس رسید، این کشور زودتر از موعد از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد، در غیر این صورت این کشور به‌ناچار و بر خلاف میل دولت در انتخابات پارلمان اروپا در دوم خرداد شرکت می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز