وزیر خارجه آذربایجان اعلام کرد؛

نشست سه جانبه تهران، مسکو و باکو در روسیه برگزار می‌شود

۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۰۸:۵۹:۴۸
کد خبر: ۸۳۰۳۶۱
نشست سه جانبه تهران، مسکو و باکو در روسیه برگزار می‌شود
وزیر امورخارجه آذربایجان با بیان اینکه کشورش مایل به گفت‌وگوهای سه جانبه با ایران و روسیه درباره اولویت‌های اقتصادی در کریدور بین‌المللی شمال – جنوب است، گفت که نشست بعدی سران ایران، روسیه و آذربایجان در ماه اوت (مرداد ماه) برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، المار ممدیاروف، وزیر امورخارجه آذربایجان گفت که رؤسای جمهور ایران، روسیه و آذربایجان در ماه اوت در قالب نشست‌های سه جانبه در روسیه با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

ممدیاروف در ادامه خاطر نشان کرد: فرمت سه جانبه باکو، تهران و مسکو یک ابتکار عمل خوب است. اولین نشست در باکو برگزار شد و نشست بعدی نیز در تهران بود. این نشستی بود که میان رؤسای جمهور این سه کشور برگزار شد که در حال ایجاد کریدوری در تمام مسیر تا سن‌پترزبورگ هستند. همگان خواهان این هستند که در این پروژه جایی داشته باشند.

وی در جمع خبرنگاران افزود: آذربایجان مایل به گفت‌وگو با ایران و روسیه برای توافق بر سر اولویت‌های اقتصادی کریدور بین‌المللی شمال – جنوب است و هنوز سوالاتی وجود دارد که باید به آنها پاسخ داده شود.

کریدور بین‌المللی شمال – جنوب شبکه‌ای متشکل از راه‌های نقل و انتقال مؤثر شامل خط راه‌آهن، مسیرهای زمینی و دریایی است که جنوب شرق آسیا را از طریق هند، ایران، آذربایجان و روسیه به شمال اروپا است. به همین منظور، شهر آستارا در ایران در سال ۲۰۱۸ به آذربایجان متصل شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز