دور زدن تحریم‌های ایران توسط صلیب سرخ آلمان

۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۱۰:۵۰:۲۱
کد خبر: ۸۳۰۴۳۳
دور زدن تحریم‌های ایران توسط صلیب سرخ آلمان
صلیب سرخ آلمان شماره حساب خود را برای جمع آوری کمک‌های نقدی به مناطق سیل‌زده در ایران معرفی کرده اما این سوال پیش می آید که این کمک ها به چه صورت به دست ایران خواهد رسید.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا؛ ایران به دلیل تحریم های ظالمانه امکان دریافت کمک های نقدی از سوی مراجع بین المللی را ندارد؛ این در حالی است که ارگان های مختلف از جمله صلیب سرخ روش دیگری برای دور زدن تحریم ها برگزیده است تا مردم آلمان و سایر خیرین از این طریق به سیل زدگان ایران کمک کنند. حال این سوال مطرح است که چگونه صلیب سرخ آلمان از طریق جمع آوری کمک های نقدی به ایران کمک خواهد کرد. همچنین چگونه شماره حساب، برای دریافت کمک های نقدی که امکان دریافت وجود ندارد، اعلام کرده است؟

زهرا فلاحت؛ سرپرست معاونت امور بین الملل و حقوق بشر دوستانه هلال احمر، در رابطه با اقدام صلیب سرخ آلمان برای جمع آوری کمک های نقدی گفت: این گونه اقدامات در همه جمعیت های ملی در کشورهای مختلف انجام می شود تا بدین ترتیب بتوانند، بودجه بیشتری از طریق کمپین هایی که می گذارند برای پروژه های مختلف که در این نمونه سیل ایران است را جمع آوری کنند.

وی افزود: اعلام شماره حساب برای کمک به سیل زدگان در ایران مربوط به مردم آلمان است اما ما در این رابطه سوالی طرح کردیم که آیا ایرانیان خارج کشور هم می توانند به این حساب پولی واریز کنند که هنوز جوابی به ما داده نشده است. در هر صورت این فعالیت داخلی کشور آلمان است.

سرپرست معاوونت امور بین الملل و حقوق بشر دوستانه هلال احمر اظهار کرد:  چنانچه آلمان بخواهد  قایق و قلام دیگری را هدیه کند احتمالا از محل جمع آوری این کمک ها خریداری خواهد شد چرا که نمی تواند پولی به ما بدهند؛ بنابراین از طریق خرید کالا اهدا خواهد شد زیرا فعلا به دلیل تحریم ها به هیچ طریقی مراوده مالی نداریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز