در جلسه علنی مجلس صورت گرفت؛

اصلاح طرح حمایت از کالای ایرانی توسط نمایندگان

۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۰:۱۹:۵۱
کد خبر: ۸۳۰۸۹۲
اصلاح طرح حمایت از کالای ایرانی توسط نمایندگان
نمایندگان مجلس طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی را برای تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، نمایندگان  مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی اسلامی طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایتی از کالای ایرانی اعاده شده از شورای نگهبان را بررسی و اصلاح کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این طرح مقرر کردند به منظور ارائه انواع ابزارهای تضمین مورد نیاز بخش تولیدی و خدماتی کشور اعم از ضمانت نامه شرکت در مناقصه، پیش پرداخت، حسن انجام کار، حسن انجام تعهدات، کسور وجه الضمان و سایر ضمانت نامه های تعهدات قراردادی، دولت مکلف است زمینه های قانونی لازم را برای تاسیس و شکل گیری فعالیت موسسات تضمین غیر دولتی را ظرف مدت 6 ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون فراهم کند، شرکت های بیمه گر ایرانی غیر دولتی مجازند نسبت به تاسیس موسسات تضمین بر اساس ضوابط و مقررات قانونی اقدام کند.

نمایندگان همچنین در ماده دیگری از این طرح به دولت اجازه داده می شود اقدام قانونی لازم برای تشویق بیمه ای فعالیت های تحقیق و توسعه، نحوه محاسبه حق بیمه، معافیت بیمه ای و مفاصاحساب کلیه قراردادهای تحقیقاتی و پژوهشی با دانشگاه ها یا مراکز علمی و پژوهشی دارای مجوز قطعی از وزارت خانه های علوم و بهداشت را انجام دهد.

نمایندگان همچنین در ماده دیگری مقرر کردند: در مورد تهیه اقلام و نیازهای قراردادهای پژوهشی، آزمایشگاهی و تحقیقاتی فناورانه دانشگاه ها یا مراکز علمی و پژوهشی دارای مجوز قطعی از وزارت خانه های علوم، تحقیقات و فناوری یا بهداشت طبق قوانین و مقررات مربوط به آن عمل می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز