نشریه فایننشال تریبون نوشت:

آمریکا نمی تواند صادرات نفت ایران را قطع کند

۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۴:۰۵:۴۳
کد خبر: ۸۳۱۰۶۷
آمریکا نمی تواند صادرات نفت ایران را قطع کند
نشریه فاننشال تریبون در گزارشی نوشت: تلاش آمریکا برای متوقف کردن صادرات نفت ایران به احتمال قوی شکست می خورد.

نشریه فاننشال تریبون در گزارشی می نویسد: تحلیل گران معتقدند تلاش آمریکا برای متوقف کردن صادرات نفت ایران به احتمال قوی شکست می خورد. با نزدیک شدن به اولین سالگرد خروج آمریکا از برجام، دولتها و شرکتهای بزرگ نفتی منتظرند ببینند که آیا دولت ترامپ معافیت تحریمی 8 کشور واردکننده نفت ایران را تمدید می کند یا خیر.

در همین خصوص تحلیل گران گروه اورآسیا در یادداشت تحقیقی خود که روز شنبه منتشر شد  ابراز داشتند علیرغم ادعاهای مقامات کاخ سفید در خصوص پایان دادن به معافیت واردکنندگان نفت ایران، طرح دولت ترامپ برای کاهش صادرات نفت شکست می خورد. به گفته تولیدکنندگان اوپک و غیر اوپک، کاهش سطح عمومی صادرات نفت به دلیل قطع صادرات ونزوئلا باعث شده که بازار نفت نتواند خلا 1.3 میلیون بشکه نفت ایران در روز را جبران کند و این مهم تاثیر جدی بر قیمت بنزین در آمریکا دارد که خط قرمز ترامپ است.

آنان یادآور شده اند که دو دستگی  در میان مقامات آمریکایی بروز کرده و در نتیجه همین سردرگمی در دولت ترامپ، انتظار می رود 5 کشور عمده واردکننده نفت ایران یعنی چین، هند، ژاپن، ترکیه و کر جنوبی همچنان از مجازات های تحریمی معاف بمانند و به خرید نفت ایران ادامه دهند.

 

نظر شما