سفارت کویت در تهران:

دومین محموله کمک های کویت به سیل زدگان ایران ارسال می شود/کویت کمک های بیشتری را به مردم سیل زده ایران ارسال خواهد کرد

۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۴:۴۸:۵۲
کد خبر: ۸۳۱۰۹۵
دومین محموله کمک های کویت به سیل زدگان ایران ارسال می شود/کویت کمک های بیشتری را به مردم سیل زده ایران ارسال خواهد کرد
سفارت کویت در تهران با صدور بیانیه ای از ارسال دومین محموله کمک های بشردوستانه این کشور به سیل زدگان ایران خبر داد.

به گزارش  گروه سیاسی خبرگزاری برنا، در بیانیه سفارت کویت در تهران آمده است: پس از تشکیل پل هوایی امدادرسانی و ارسال کمک های انسان دوستانه از سوی دولت کویت، ظهر امروز یکشنبه دومین هواپیمای کویتی حامل این کمک ها وارد ایران شد.

سفارت کویت در محموله دوم کمک های بشردوستانه به سیل زدگان مواد غذایی به وزن 40 تُن، به ایران ارسال کرده است. همچنین در بیانیه سفارت آمده است: جمعیت هلال احمر کویت امروز متعهد به تحویل هزار خیمه 12 متری، 2 هزار سبد مواد غذایی یک ماهه برای هر خانوار، 2 هزار پتو و 100 دستگاه پمپاژ آب به هلال احمر ایران به عنوان اولین مرحله کمک ها به سیل زدگان ایران شد.

در بیانیه سفارت کویت تاکید شده است: برای موفقیت این امر مهم انسان دوستانه، دولت کویت تمامی اطلاعات گردآوری شده از سوی جمعیت هلال احمر کویت و با همکاری جمعیت هلال احمر ایران را بررسی خواهد کرد.

در پایان بیانیه سفارت آمده است: دولت کویت از طریق پل هوایی امداد رسانی کمک های فزون تری را به مردم سیل زده ایران گسیل خواهد داشت.

 هیات وزیران کویت روز شنبه با ابراز تسلیت به خانواده های قربانیان سیل در ایران، در چارچوب دستور امیر این کشور، جمعیت هلال احمر کویت را مکلف کرد تا با همکاری وزارت خارجه، نسبت به تامین و ارسال اقلام و کمک های مورد نیاز سیل زدگان ایران هرچه سریع تر اقدام نماید.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزرات امور خارجه هم روز شنبه در پاسخ به ایرنا با اشاره به ارائه‌ کمک های انسان دوستانه و امدادی از سوی برخی همسایگان و سایر کشورها و از جمله دولت و ملت مسلمان و همسایه کویت، که اولین محموله آن برای هموطنان آسیب دیده از سیل کشورمان در روزهای اخیر واصل شده است، گفت: این امر بیش از هر چیز، نشانه ای از احساس مسئولیت انسانی، همبستگی و ابراز برادری اسلامی میان کشورهای مسلمان در شرایط دشوار و سخت رخدادها و بلایای طبیعی است.

بارش شدید باران که از روزهای پایانی سال گذشته آغاز شد منجر به وقوع سیل در 24 استان کشور شد. این بارش ها ابتدا استان های شمالی مازندران و گلستان را تحت تاثیر قرار داد و در ادامه استان های جنوبی و جنوب غرب عمدتا فارس، لرستان و خوزستان دچار سیل شدند.

تاکنون 70 نفر در استان های مختلف در اثر این حادثه جان خود را از دست داده اند.

این در حالی است که هنوز خطر در برخی استان های کشور رفع نشده و مسئولان ذیربط با مدیریت مخازن سدها و تخلیه شهرها و روستاهای واقع در پایین دست این سدها در حال مقابله با آثار و پیامدهای وقوع سیل هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز