نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی:

صداوسیما در موضع گیری نسبت به پالرمو، CFT و FATF رویه برجام را تکرار نکند/ نباید از همه پرسی در خصوص پالرمو و FATF واهمه داشت

۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۰۵:۳۹:۴۷
کد خبر: ۸۳۱۱۲۵
صداوسیما در موضع گیری نسبت به پالرمو، CFT و FATF رویه برجام را تکرار نکند/ نباید از همه پرسی در خصوص پالرمو و FATF واهمه داشت
نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی تاکید کرد: نباید از همه پرسی در خصوص پالرمو و FATF واهمه داشت.

«غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی»، نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری برنا درباره موضوع بررسی FATF، پالرمو و CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام و تمدید مهلت 4 ماهه برای ایران در این خصوص گفت: این تمدید مهلت به نوعی پالس مثبتی بود که از جانب اروپا به تصویب این موارد در مجلس داده شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باتوجه به اختلاف نظری که درباره این لوایح بین شورای نگهبان و مجلس درباره FATF پالرمو و CFT وجود دارد، مجمع تشخیص باید در این خصوص نظر مشورتی بدهد اما به هر دلیلی در چند ماه اخیر مجمع در این‌باره به جمع بندی نرسیده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به بلاتکلیفی چند ماهه لایحه پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام، تاکید کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام باید متوجه وضعیت شکننده بازار تحت تاثیر این لوایح باشد و تکلیف مردم را مشخص کند و هر تصمیمی می‌خواهد بگیرد، مسئولیت آن را بپذیرد.

وی ادامه داد: براساس تجربه مجمع تشخیص در این گونه موارد نظر و رایی نزدیک به رفتارهای محتاطانه و محافظه‌کارانه می‌دهد. باتوجه به اهمیت این موضوع شاید بهتر باشد گزینه «آراء عمومی» را نیز در این خصوص مدنظر قرار دهیم.

جعفرزاده ایمن‌آبادی همچنین تاکید کرد: نباید از همه پرسی در خصوص پالرمو و FATF واهمه داشت.

وی در پاسخ به این سوال که مجمع مدعی است که زیر فشارهای مختلف برای رد این لایحه از جانب افکار عمومی در قالب پیامک‌های مختلف است، تاکید کرد: عده قلیلی تعداد زیادی خط تلفن در اختیار دارند و از طریق آن مرتب به اعضای مجمع پیامک‌های تهدیدآمیز می‌زنند.

جعفرزاده ایمن آبادی بیان کرد: این فشارها روی مجلس هم بود اما نمایندگان مستقل تصمیم گرفتند.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی با بیان این که وظیفه اطلاع‌رسانی و آکاهی بخشی مردم در مورد محتویات این لوایح را باید صداوسیما بدون موضع‌گیری بر عهده بگیرد، گفت: صداوسیما در موضع‌گیری نسبت به پالرمو، CFT و FATF رویه برجام را تکرار نکند چراکه در مورد برجام بر اساس رسالت رسانه‌ای خود عمل نکرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز