رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس:

تغییر و تحولات بودجه‌ای در مجلس برای رسیدگی به مناطق سیل زده/ ماموریت رئیس مجلس به کمیسیون برنامه برای هماهنگی با دولت درباره سیل/ مجلس پیگیر برداشت از صندوق توسعه است

۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۰۴:۵۲:۳۹
کد خبر: ۸۳۱۱۳۶
تاجگردون درباره برنامه های مالی مجلس در راستای حمایت از سیل زده و بازسازی مناطق سیل زده گفت: کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس از جانب ر‌ئیس مجلس ماموریت یافته تا با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و محاسبات در راستای همکاری و همیاری با دولت، برای حل بحران مناطق سیل‌زده حرکت کند.

«غلامرضا تاجگردون»، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا درباره برنامه‌های مجلس برای همراهی با دولت در جهت کمک به سیل‌زدگان و بازسازی مناطق سیل‌زده گفت: براساس بازدیدهای ریاست مجلس از مناطق سیل‌زده و گزارش‌هایی که نمایندگان مجلس نیز از استان‌های سیل‌زده حوزه‌های انتخابیه خود ارائه دادند، کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس از جانب دکتر لاریجانی ماموریت یافت تا با سازمان برنامه و بودجه دولت در خصوص حل این بحران هماهنگ باشد.

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی در خصوص اظهارات برخی نمایندگان مجلس مبنی بر اصلاحات بودجه عمرانی 98 با توجه به بروز بحران سیل نیز تاکید کرد: واقعیت مطلب این است که هنوز میزان خسارت به صورت دقیق اعلام نشده اما بدون شک دولت به تنهایی نمی‌تواند این بحران را حل کند. از این جهت بدون شک مجلس طی اقدامات دولت مجوزهای لازم برای تامین اعتبار از بودجه و یا راهکارهای دیگر را خواهد داد.

تاجگردون با بیان این که مجلس در حل بحران سیل در کنار دولت است، گفت: همانگونه که پیش از این نیز تاکید شده مجلس آمادگی دریافت لایحه از جانب دولت در خصوص تامین مالی منابع مورد نیاز برای حل این بحران را دارد.

وی درخصوص برداشت از صندوق توسعه ملی نیز بیان کرد: این راهکار نیز مطرح است و در صورت توافق با دولت، مجلس پیگیر مجوزهای لازم در این خصوص خواهد بود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برداشت از صندوق توسعه نیازمند اذن مقام معظم رهبری است اما دولت اجازه برداشت ۱۰تا ۱۲ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه را، دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز