رییس بیمارستان های صحرایی ارتش در گلستان خبر داد؛

ویزیت روزانه ۴ هزار بیمار توسط بیمارستان‌های صحرایی ارتش

۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۰۹:۵۷:۱۹
کد خبر: ۸۳۱۳۶۶
ویزیت روزانه ۴ هزار بیمار توسط بیمارستان‌های صحرایی ارتش
رئیس بیمارستان‌های صحرایی ارتش از ویزیت روزانه 4 هزار بیمار توسط این بیمارستان در مناطق سیل زده استان گلستان خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سرهنگ عبدالله حسین زاده، رئیس بیمارستان ارتش، در منطقه گرگان گفت: بیمارستان‌های صحرایی شهید جودی ثانی نیروی زمینی و رسول اکرم(ص) نیروی دریایی ارتش روزانه 4 هزار تن از مردم سیل‌زده شهرستان‌های «آق قلا» و «گمیشان» را ویزیت کرده و به آن‌ها خدمات ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد: به محض وقوع سیل در استان گلستان و با توجه به شرایط سخت تردد خانواده‌ها به ویژه در مناطقی که امکان دسترسی به مراکز بهداشتی و بیمارستان‌ها وجود نداشت، تیم‌های واکنش سریع و کنترل بهداشتی سیار نیروی زمینی به آن مناطق اعزام می‌شدند و با حضور در منازل ضمن ارائه خدمات پزشکی، آب و غذای مصرفی مردم منطقه را مورد آزمایش قرار داده و نتایج حاصله را برای کنترل به اداره آبفا و بهداشت منطقه گزارش می‌کردند.

رییس بهداشت و درمان استان گلستان با اشاره به مراجعه کثیری از مردم به بیمارستان‌های صحرایی بیان کرد: این بیمارستان‌ها بسیار مجهز و با پزشکان مجرب برپا شده و همانند یک بیمارستان واقعی در سطح شهر است.

وی اضافه کرد: اورژانس، اتاق عمل، رادیولوژی، داروخانه‌های رایگان، چشم پزشکی، بی‌هوشی، دندانپزشکی، خدمات روانشناسی و مشاوره، تیم بهداشتی واکنش سریع برای تست سلامتی آب و غذا، پزشکان و تجهیزات لازم برای بیماری‌های عفونی، اطفال، فوق تخصص روماتولوژی، داخلی، قلب، جراح عمومی، همچنین تکنسین‌های اتاق عمل و متخصصین زنان و زایمان، امکانات و تخصص های بیمارستان های صحرایی ارتش به شمار می رود.

سرهنگ حسین زاده با بیان اینکه بحران درمانی را در منطقه پشت سر گذاشتیم، تصریح کرد: فلسفه وجود بیمارستان‌های صحرایی این است که در زمان بحران احداث شود و به‌حمدالله تیم پزشکی ما دوران بحران درمان را پشت سر گذاشته و از این به بعد مردم باید بیشتر به توصیه‌های بهداشتی مراکز بهداشتی منطقه توجه کنند.

رییس بهداشت و درمان نیروهای مسلح استان گلستان با بیان اینکه حضور پزشکان و متخصصین معتبر منطقه در بیمارستان‌های صحرایی داوطلبانه است، گفت: باتوجه به شرایط بحرانی در برخی از استان‌های کشور و استفاده از کادر پزشکی در آن مناطق و کمبود پزشک متخصص، پزشکان، متخصصان و پرستاران شهرهای اطراف داوطلبانه در این بیمارستان‌ها، به صورت تمام وقت و رایگان و حتی در روزهای تعطیل به خدمات‌دهی مشغول هستند تا سلامت مردم از نظر روحی و جسمی تامین شود.

وی با بیان اینکه با توجه به حضور دو هفته‌ای مردم  در آب تهدید بیماری های پوستی و گوارشی در آنان وجود دارد، خاطرنشان کرد: سیستم آب آشامیدنی و فاضلاب شهر در سیل اخیر دچار مشکل شده و باتوجه به اینکه مردم این منطقه اغلب از آب انبار استفاده می‌کنند توصیه می شود که برای جلوگیری و پیشگیری از بیماری های پوستی گوارشی اسهالی و وبا به هیچ عنوان از آب‌انبار و آب‌های نجوشیده استفاده نکنند.

سرهنگ حسینی خاطرنشان کرد: به مردم سیل‌زده منطقه استان گلستان توصیه می‌کنیم که فقط از آب های مطمئن (آب معدنی و آب کُلرزده) و از حمام های سیار ( سامانه ها دوش سیار) استفاده کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز