رئیس جمهور:

آرزوی دشمنان این بود که فردو بسته شود

۱۳۹۸/۰۱/۲۰ - ۰۹:۵۵:۰۹
کد خبر: ۸۳۱۸۱۰
آرزوی دشمنان این بود که فردو بسته شود
رئیس‌جمهور در مراسم رونمایی از تازه‌ترین دستاوردهای هسته‌ای کشورمان گفت: آرزوی دشمنان این بود که فردو بسته شود، نه تها فردو باز ماند بلکه هر روز میزبان تکنولوژی جدید است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر «حسن روحانی»، رئیس جمهور، روز سه‌شنبه ضمن بازدید از نمایشگاهی که در حاشیه مراسم سالروز فناوری هسته‌ای برپا شده بود، از 105 دستاورد جدید هسته‌ای در این محل رونمایی کرد و همزمان از ۵ دستاورد؛سامانه کنترلی پیشران هسته‌ای، رادیوداروی پیشرفته در تشخیص و درمان سرطان کبد، سامانه کوآنتوم تکنولوژی و یا در هم‌تنیدگی کوآنتومی، دستگاه سانتریفیوژ زونال پیوسته و دستگاه طیف سنج مادون قرمز FTIR در محل سالن اجلاس سران رونمایی کرد.

رئیس جمهور در این مراسم همچنین با ارتباط زنده ویدئو کنفرانسی دستور آغاز عملیات و راه‌اندازی 4 دستاورد؛ عملیات نصب زنجیره ۲۰ تایی سانتریفیوژ و تولید نیمه صنعتی سانتریفیوژ IR6 با سوی 10، مرکز ملی فناوری خلاء، مرکز مدیریت پسمان غنی‌سازی و شتاب‌دهنده پزشکی را در اصفهان و دو مرکز نطنز و فردو صادر کرد.

با دستور رئیس جمهور آغاز نصب زنجیره بیست تایی ماشین سانتریفیوژ IR6 در سایت شهید احمدی روشن نطنز آغاز شد.

همچنین فاز اول مرکز ملی فناوری خلأ ایران در مجتمع فردو با دستور رئیس جمهور افتتاح و به بهره برداری رسید.

رئیس جمهور در راستای افتتاح این مرکز گفت: خوشحالم که هر روز در فردو صنعت جدیدی نصب می شود. آرزوی دشمنان این بود که فردو بسته شود، نه تها فردو باز ماند بلکه هر روز میزبان تکنولوژی جدید است. خوشحالم که این مرکز مهم افتتاح می شود. در آینده هم فردو میزبان فناوری های دیگر خواهد بود.

در ادامه با دستور رئیس جمهور ساخت مرکز مدیریت پسماندهای غنی سازی در نطنز و شتاب دهنده خطی پزشکی در اصفهان از طریق ویدئو کنفرانس رونمایی شد.

رئیس جمهوری در این راستا بیان کرد: برای ما خوشحال کننده است که سایت نطنز در هر سال یک بخش آن تکمیل و افتتاح می شود. پارسال بخش اختلاط و  امسال پسماند غنی سازی افتتاح می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز