فعال سیاسی اصلاح طلب:

اتاقی در پشت مجریان صداوسیما، تخریب دولت را در دستور کار قرار داده است/ شورای سرپرستی صداوسیما نظارت جدی‌تری داشته باشند

۱۳۹۸/۰۱/۲۳ - ۰۵:۰۷:۵۱
کد خبر: ۸۳۱۸۳۲
اتاقی در پشت مجریان صداوسیما، تخریب دولت را در دستور کار قرار داده است/ شورای سرپرستی صداوسیما نظارت جدی‌تری داشته باشند
یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اتاق هدایتی در پشت مجریان صداوسیما است که به جای نقد، تخریب را در دستور کار خود قرار داده است.

«غلامرضا انصاری»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در مورد عملکرد غیرمنصفانه صداو سیما به عنوان رسانه ملی به خبرنگار سیاسی برنا گفت: رسانه ها در شرایطی که بتوانند آزاد و منصفانه نقش ایفا کنند، می توانند به عنوان یک تنظیم کننده و به عنوان یک فیلتر واقعی، جامعه را پالایش کنند. در جامعه ای که افکار و عقاید مختلفی وجود دارد، انعکاس یک فکر و عقیده خاص می تواند منجر به از بین رفتن اعتماد عمومی مردم به رسانه ملی شود  زیرا  امروزه  به ویژه در عصر انفجار اطلاعات و ارتباطات، دسترسی مردم به رسانه های متعدد بیگانه و معاند بیشتر از گذشته شده است.

 او افزود: دومین آفتی که عدم انعکاس آزاد خبر و حرکت بی طرفانه رسانه ها می تواند ایجاد کند از بین بردن امید در جامعه است. زیرا به هر میزانی که امید در جامعه دچار چالش شود به تدریج سرخوردگی و ناامیدی در جامعه جایگزین خواهد شد. یک جامعه ناامید و بدون یک دورنمای مثبت، جامعه ای است که خود به خود به سمت انحطاط و خودکشی پیش خواهد رفت و مرگ چنین جامعه ای را باید انتظار کشید. یقینا در صداوسیما یکجانبه گرایی به صورت جدی کاملا مشهود بوده و اعتماد عمومی به صورت کلی از رسانه ملی سلب شده است. اگر یک نظرسنجی صورت گیرد بخش قابل توجهی از جامعه، تمایل به استفاده از رسانه ملی نه برای برنامه های سرگرم کننده اش و نه برای برنامه های عمومی و خبری، از خود نشان نخواهند داد که این مسئله قطعا می تواند منجر به از بین رفتن امنیت ملی، نشاط اجتماعی و سرمایه های اجتماعی شود.

او ادامه داد: امید است دست اندرکاران نظام با توجه به اینکه شورای سرپرستی صداوسیما از سه قوه مقننه، قضائیه و مجریه تشکیل شده است، بتوانند رسالت واقعی خود را انجام دهند و نظارت جدی تری بر رسانه ملی داشته باشند و شرایط به گونه ای نشود که برنامه های پرطرفداری مثل برنامه نود به آسانی کنار زده و ذبح شود و نیمه اعتمادی که مردم به برنامه های ورزشی و سرگرم کننده داشتند، از بین برود و مردم به سمت رسانه های برون مرزی و معاند روی آورند. بنابراین با توجه به وضعیت اقتصادی کشوری و مشکلات اجرایی باید تغییر سیاست ها به طور جدی در دستور کار قرار گیرد وگرنه آینده ای را در ارتباط با رسانه و صداوسیما نمی توان انتظار داشت.

او در مورد اینکه برخی مجریان تلویزیون با حمله به دولت در پی مطرح کردن خود هستند، نیز بیان کرد: در هر صورت همگان به عنوان دفاع از آزادی، باید به نقد منصفانه باور داشته باشیم. چنانچه رسانه نقد منصفانه مجریه، قوه قضائیه و قوه مقننه را در دستور کار قرار دهد می تواند بسیار مفید و موثر باشد اما متاسفانه احساس می شود که اتاق هدایتی در پشت مجریان است که به جای نقد، تخریب را در دستور کار خود قرار دادند. امروز تضعیف دولت قطعا به پیروزی و موفقیت جریان رقیب منجر نخواهد شد. به هر اندازه که ارکان نظام از جمله دولت مورد تهاجم غیرمنصفانه قرار گیرد، نظام  دچار تزلزل خواهد شد. 

انصاری در پایان گفت: در حال حاضر مخالفت با دولت به نوعی مخالفت با کلیت نظام و امنیت ملی کشور است. رسانه ملی تخریب دولت را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده است. بنابراین مشکل در مجریان نیست بلکه مشکل در اتاق هدایتی است که در پشت صحنه عمل و دستورات تخریبی خود را صادر می کنند و مجریان نیز به تعبیری مامور و معذور هستند. امید است نقد منصفانه جایگزین تخریبی شود که در دستور کار صداو سیما علیه دولت قرار گرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز