معاون اقتصادی رئیس جمهور:

میزان اتکا ما به خارج در حوزه کشاورزی کاهش یافته است/ خشکسالی در سیستان و بلوچستان و کرمان کمتر شده است/ فعال کردن دیپلماسی اقتصادی با برخی از همسایگان

۱۳۹۸/۰۱/۲۶ - ۰۵:۱۰:۱۵
کد خبر: ۸۳۲۸۷۰
میزان اتکا ما به خارج در حوزه کشاورزی کاهش یافته است/ خشکسالی در سیستان و بلوچستان و کرمان کمتر شده است/ فعال کردن دیپلماسی اقتصادی با برخی از همسایگان
معاون اقتصادی رئیس جمهور برنامه دولت در سال جدید، برای مقابله با جنگ اقتصادی را تشریح کرد.

«محمد نهاوندیان»، معاون اقتصادی رئیس جمهور، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا، با اشاره به "برنامه دولت در سال جدید با توجه به جنگ اقتصادی، گفت: با توجه به طبیعت جنگ اقتصادی-روانی که بدخواهان ایران در دستور کار خود قرار دادند، اساسی ترین محور این است که بر روی اقتصاد دورن زا و برون گرا بیش از گذشته تاکید کنیم.

او ادامه داد: بُعد درون زایی آن این است که موانع تولید داخلی را از سر راه برداریم. در چهار، پنج سال گذشته در بخش کشاورزی وضع خیلی بهتر از گذشته شده و میزان اتکا کشاورزی ما به خارج، بسیار کمتر شده است.

نهاوندیان افزود: ان شاءالله این رحمت الهی اخیر در بارش باران رونق زیادی را در کشور ایجاد کند گرچه برخی آسیب هایی در گوشه و کنار حاصل شده است. اما اصل آن سیراب کردن کام تشنه فلات ایران است و این امکان را می دهد که با ریز گردها مقابله کنیم. تالاب های ما پر شده و برخی از مناطق مانند سیستان و بلوچستان و کرمان که مشکل خشکسالی آزارشان می داد، شرایط بهتری برای کشاورزی دارا هستند.

او ادامه داد: در بخش صنعت و ساخت ساز فرصت های جدیدی پیش روی ما است.  باید با اتکا جدی به تولید ملی بتوانیم سطح اشتغال را حفظ و افزایش دهیم. در حوزه تجارت هم که بدخواهان مناسبات مالی بانکی ما را هدف قرار می دهند، می بایست با ترتیبات منطقه ای بتوانیم مناسباتمان را تقویت کنیم.

نهاوندیان گفت: فعال کردن دیپلماسی اقتصادی با برخی از همسایگان مثل عراق و ترکیه و برخی دیگر کشورها در راستای همین نگاه راهبری صورت می گیرد. مجموع این حرکت ها حتما بد خواهان ایران را ناکام می گذارد و با قوت از این شرایط عبور می کنیم که شرط آن انسجام ملی است. هرکسی آن چه را که در توان دارد را بکار گیرد و همه با هم از این مرحله عبور می کنیم.

 

نظر شما
پرونده ویژه