معاون پارلمانی رئیس جمهور:

طرح تشکیل وزارت بازرگانی تا اواخر فروردین به صحن می‌آید/ یکی از مشکلات در تنظیم بازار و نحوه توزیع اجناس، نبود وزارت بازرگانی است

۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۰۵:۱۳:۱۵
کد خبر: ۸۳۲۸۹۴
طرح تشکیل وزارت بازرگانی تا اواخر فروردین به صحن می‌آید/ یکی از مشکلات در تنظیم بازار و نحوه توزیع اجناس، نبود وزارت بازرگانی است
معاون پارلمانی رئیس جمهور در خصوص «تفکیک وزارت تجارت و بازرگانی» گفت: یکی از مشکلات در تنظیم بازار و نحوه توزیع اجناس، نبود وزارت بازرگانی است.

«حسینعلی امیری»، معاون پارلمانی رئیس جمهور، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا، در خصوص «تفکیک وزارت تجارت و بازرگانی» گفت: برای دولت تفکیک وزارت صنعت و معدن از تجارت خیلی مهم بوده و هست. در تقدیم لایحه اصلاح ساختار دولت یکی از موارد همین موضوع بود. رئیس جمهور خیلی تلاش داشتند که دولت دوازدهم را براساس همین ساختار شکل دهند. لوایحی هم در همین خصوص تقدیم مجلس شد که بنابر دلایلی، لوایح و از جمله تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس رد شد و رای نیاورد.

 او ادامه داد: در مسیر کار در یک سال گذشته متوجه شدیم که یکی از مشکلاتی که در ارتباط با تنظیم بازار و نحوه توزیع اجناس و کالاهای اساسی داریم، نبودِ وزارت بازرگانی بوده و حقوق  مصرف کننده ها در واقع بی‌پناه است.

امیری گفت: مجلس شورای اسلامی و تعدادی از نمایندگان محترم مجلس هم به این موضوع رسیدند و طرحی را قبل از عید در ماه 12 تحت عنوان تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی تهیه کردند. این طرح در مجلس مطرح و اعلام وصول و به کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع و در آنجا تصویب شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی قرار است در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح شود. معتقدیم تصویب این طرح در مجلس می‌تواند مشکلات نظام توزیع و تنظیم بازار و حمایت از حقوق مصرف کننده‌ها و نا به سامانی‌ها را رفع و رجوع کند. قطعا اگر امروز وزرات بازرگانی داشتیم شرایط از وضعی که هستیم، بهتر بود.

او گفت: تصویب این طرح در مجلس می‌تواند در جهت حل مشکلات مردم و تخفیف آثار تحریم‌های ظالمانه موثر باشد. خوشبختانه در مجلس انگیزه برای تصویب طرح بالاست. پیش‌بینی می‌کنیم در همین چند روز آینده با در خواست 50نفر از نمایندگان که از پیگیران این طرح هستند به زودی در دستور کار مجلس قرار گیرد.

 

نظر شما