معاون امور مجلس رئیس جمهوری:

دولت برنامه های حمایتی متنوعی برای سیل زدگان دارد

۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۲۲:۰۵:۵۶
کد خبر: ۸۳۳۶۹۷
دولت برنامه های حمایتی متنوعی برای سیل زدگان دارد
معاون امور مجلس رئیس جمهوری در بازدید از مناطق سیل زده خوزستان با تاکید براینکه مشکلات مردم این مناطق در کوتاه ترین زمان رفع می شود، گفت: دولت برنامه های حمایتی متنوعی برای سیل زدگان دارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از معاونت امور مجلس ریاست جمهوری، «حسینعلی امیری»، روز گذشته (جمعه) و امروز از بخش هایی از مناطق سیل زده خوزستان بازدید کرد و با اقشار مختلف مردم این مناطق به گفت وگو پرداخت. 
وی پس از بازدید از مناطق سیل زده شوشتر و‌ روستاهای منطقه شعیبیه،‌ گفت: آنچه در منطقه دیدم حجم قابل توجهی از آسیب هایی است که به مراتع و اراضی کشاورزی، دام ها و به روستاها وارد شده است اما خوشبختانه در منطقه خوزستان آسیب های جانی نداشتیم و نحوه کمک رسانی از سوی نهادهای امداد رسان مثل اورژانس، دانشگاه علوم پزشکی، ارتش، سپاه و ... قابل تقدیر است و مردم مناطق سیل زده از تلاش های نیروهای امدادی رضایت دارند.
امیری در ادامه با اشاره به تاکید رئیس جمهوری مبنی بر اینکه دولت در هر شرایطی در کنار مردم مناطق سیل زده خواهد بود،‌ گفت:‌ دولت از محل منابع موجود و به انحاء مختلف برای تامین خسارات وارده بودجه در نظر گرفته و برای رفع نیازهای زندگی مردم برنامه ریزی کرده است، به نحوی که مشکلات مردم در کوتاه ترین زمان رفع شود.
معاون امور مجلس رئیس جمهوری همچنین با اشاره به نحوه امدادرسانی دستگاه ها و نهادهای مختلف، ‌همبستگی و همکاری نهادها با یکدیگر را قابل تقدیر دانست و با ذکر اینکه پرسش مردم درخصوص نحوه کمک رسانی دولت است، ‌افزود:‌ رئیس جمهوری تاکید داشتند وزرای ذیربط گزارش وضعیت مردم و آمار دقیق خسارات وارده را در هیات دولت ارائه کنند تا در اسرع وقت تصمیمات لازم اتخاذ و بازسازی مناطق سیل زده عملیاتی شود.
وی تاکید کرد: ‌دولت اکنون در حال تجهیز و تامین منابع به انحاء مختلف است. پس از مرحله برآورد خسارات،‌ وزرای ذیربط پیشنهادات اجرایی را در دولت مطرح و پس از تصویب، ‌عملیات بازسازی آغاز خواهد شد.
معاون امور مجلس رئیس جمهوری تصریح کرد: دولت برنامه های حمایتی از قبیل وام های ارزان قیمت و کمک های بلاعوض نیز دارد که به نحو مقتضی خسارات وارده را جبران می کند، همچنین رئیس جمهوری دستور داده اند تنخواهی در اختیار استانداری قرار گیرد تا برای رفع نیازهای فوری و فوتی حادثه دیدگان هزینه شود.
امیری ادامه داد: اما به رغم خسارات وارده به اراضی کشاورزی، دام ها و محل سکونت مردم منطقه شعیبیه، آنها از روحیه بالایی برخوردارند و همچنان بشاش و با انگیزه برای ترمیم خرابی ها تلاش می کنند که این نوعدوستی یادآور روزهای حماسی دفاع مقدس است.
معاون امور مجلس رئیس جمهوری در پایان گفت: ‌هرچند سیل اخیر آثار مخرب داشت، ولی نزولات آسمانی برکاتی هم داشت که در جای خود قابل توجه است.

نظر شما