اعزام سه تیم ویژه از کمیسیون آموزش به سه استان سیل‌زده

۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۰۸:۲۲:۳۸
کد خبر: ۸۳۳۷۳۹
اعزام سه تیم ویژه از کمیسیون آموزش به سه استان سیل‌زده
سه تیم ویژه از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی برای بررسی وضعیت آموزشی به استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان اعزام شدند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در راستای وظیفه نظارتی خود و به منظور بررسی وضعیت آموزشی و تحصیلی در مناطق سیل‌زده، سه تیم ویژه به استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان اعزام کرده است.

بر این اساس، علیرضا سلیمی و جبار کوچکی نژاد در قالب یک گروه به خوزستان سفر کردند؛ فاطمه سعیدی و فریده اولادقباد به استان لرستان و سیدحمایت میرزاده و قاسم احمدی لاشکی نیز به استان گلستان.

امکان برگزاری کلاس درس در استان خوزستان نیست

علیرضا سلیمی درباره سفر به استان خوزستان گفت: بازدید از برخی مناطق سیل‌زده این استان در دستور کار قرار دارد؛ در بازدید از سوسنگرد که تمام مدارس آن زیر آب رفته، مشاهده شد که باید یک مسیر طولانی با قایق روی آب بود تا به اولین مدرسه رسید.

عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان این که جاده‌ها و خانه‌ها زیر آب است، خواستار چاره‌جویی ویژه مسئولان برای حل مشکل شد و افزود: باید هرچه سریعتر تعدادی کانکس تهیه و کلاس‌ها شروع شود زیرا در این شرایط به هیچ وجه امکان برگزاری کلاس درس در استان خوزستان نیست.

مدرسه‌ها در آق قلا و گمیشان دایر شد

قاسم احمدی لاشکی نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز درمورد اعزام تیم این کمیسیون به استان گلستان توضیح داد: تلاش تمامی مسئولان استان گلستان و وزارت آموزش و پرورش جای تشکر دارد زیرا باوجود این که فضاهای آموزشی قبلی را در اختیار ندارند ولی دانش‌آموزان را به محل‌های دیگر جابجا کردند تا آموزش و تعیلم و تربیت تعطیل نشود.

وی بیان کرد: تمامی مدارس آق قلا و گمیشان امروز دایر شد و امیدواریم فضاهای آموزشی و تجهیزاتی که آسیب دیده، جبران شود؛ ضمن آنکه مسئولان سازمان نوسازی تا امروز امکانات خوبی گسیل کردند ولی تا بهبود کامل وضعیت باید حمایت‌ها ادامه داشته باشد.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: گزارش این سفر در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارائه خواهد شد و یکی از موضوعات محوری کمیسیون، بررسی وضعیت آموزشی در استان‌های سیل‌زده خواهد بود.

نظر شما