وزیر امور خارجه:

اروپایی‌ها در اجرای تعهدات خود بسیار عقب هستند

۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۱۱:۱۶:۰۹
کد خبر: ۸۳۳۸۵۹
اروپایی‌ها در اجرای تعهدات خود بسیار عقب هستند
وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه اروپایی ها در اجرای تعهداتشان بسیار عقب هستند تصریح کرد: آنها نباید این طور تصور کنند که جمهوری اسلامی ایران منتظر آنها می ماند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، در حاشیه مراسم رونمایی از سایت دیپلماسی اقتصادی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اروپایی ها بعد از خروج آمریکا از برجام تعهدات متعددی را مطرح کردند، گفت: برای شروع اجرای آن تعهدات نیاز بود که اینستکس را راه بیندازند و این یک اقدام مقدماتی است.

وزیر امور خارجه گفت: ما معتقدیم که حالا باید اروپایی ها برای مدت زیادی تلاش و فعالیت کنند تا تعهداتشان را انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه اروپایی ها در اجرای تعهداتشان بسیار عقب هستند تصریح کرد: آنها نباید این طور تصور کنند که جمهوری اسلامی ایران منتظر آنها می ماند.

ظریف افزود: ما روابط بسیار خوبی با همسایگانمان داریم و ساز و کارهای مشابهی را با بسیاری از کشورها راه اندازی کردیم که دارد عمل می کند.

وزیر امور خارجه با اشاره به تروریستی اعلام کردن سپاه از سوی آمریکا بیان کرد: اولین کاری که ایران انجام داد بلافاصله بعد از صدور بیانیه شورای عالی امنیت ملی بود که سنتکام در عمل متقابل تروریستی اعلام و دولت آمریکا را به عنوان رژیم حامی تروریسم شناسایی کرد. اقداماتی در مجلس در جریان است و ما هم با دوستان در مجلس در حال مشورت هستیم که چه اقداماتی می‌تواند صورت بگیرد. البته نمایندگان در این زمینه تلاش‌هایی را کردند و طرح‌هایی را ارائه دادند و همکاران ما با آنها در تماس هستند.

وی ادامه داد: بنده نامه‌ای را به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت درباره غیرقانونی بودن اقدام آمریکا و سیاست‌های بسیار غلطی که آمریکا در منطقه ما داشته است، نوشتم. در صحنه رسانه‌ای فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است. در صحنه روابط دوجانبه ما با سایر کشورها، پیام‌هایی از سوی بنده برای وزرای خارجه همه کشورها، امروز که روز اجرایی شدن تصمیم ایالات متحده آمریکا است، ارسال خواهد شد که نسبت به این اقدام و موضع گیری که از سوی کشورها ضروری است صورت بگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز