عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع مجلس خبر داد؛

طرح تفکیک وزارت تجارت و خدمات بازرگانی از صنعت، معدن و تجارت تصویب شد

۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۲۰:۲۰:۴۱
کد خبر: ۸۳۴۱۶۰
طرح تفکیک وزارت تجارت و خدمات بازرگانی از صنعت، معدن و تجارت تصویب شد
عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تصویب جزییات طرح تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت، عبدالله رضیان، عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع مجلس، در تشریح نشست امروز یکشنبه کمیسیون صنایع و معادن گفت: تفکیک وزارت تجارت و خدمات بازرگانی از وزارت صنعت و معدن طرحی دارای یک ماده واحده‌ و 5 تبصره است.

وی در توضیح طرح تفکیک وزارت تجارت و خدمات بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: براساس این طرح بخش بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت منفک شده و وزارت بازرگانی تشکیل می‌شود براساس طرح مذکور مقرر شد؛ بخش تجارت و بازرگانی در وزارت جهاد کشاورزی نیز به وزارتخانه جدید ملحق شود.

رضیان خاطرنشان کرد: براساس تبصره‌ یک 'طرح تفکیک وزارت تجارت و خدمات بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت' سازمان‌های تابعه مربوط به حوزه تجارت باید به وزارت بازرگانی بازگردانده ‌شود.

وی تصریح کرد: در سایر تبصره‌ها نیز جزییات مربوط به مسائل مالی انتزاع وزارت بازرگانی از صنعت و معدن بررسی شد براساس این تبصره‌ها دولت نمی‌تواند به ازای تشکیل وزارتخانه‌ جدید هزینه‌ای اضافه ای به کشور تحمیل کند و باید با امکانات و بودجه موجود این وزارت را تشکیل دهد.

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بانک توسعه تجارت، کشاورزی و صنعت و معدن در اختیار وزارتخانه‌های بازرگانی، صنعت و معدن و جهاد کشاورزی قرار می‌گیرد و وزارت اقتصاد نیز باید مدیران این بانک ها را تعیین کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز