عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

رزمایش سنتکام در خلیج فارس بلوف است/ سپاه پاسداران از روز اول تحریم بود

۱۳۹۸/۰۱/۲۷ - ۰۵:۱۲:۵۴
کد خبر: ۸۳۴۲۶۴
رزمایش سنتکام در خلیج فارس بلوف است/ سپاه پاسداران از روز اول تحریم بود
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سپاه پاسداران از روز اول تحریم بوده و بحث جدیدی نیست، گفت: رزمایش‌هایی که آمریکا در حوزه خلیج فارس انجام می‌دهد به معنای واقعی آن وسیع نبوده و بلوفی بیش نیست.

«محمدجواد جمالی نوبندگانی»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا در خصوص اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران و اظهاراتی در رابطه با انجام رزمایش سنتکام در خلیج‌فارس با بیان اینکه ما همه اقدامات ترامپ را اقدامات افراطی‌گرایانه و تحریک‌آمیز تلقی می‌کنیم، گفت: این کار برای اولین بار اتفاق می‌افتد که نیروهای مسلح یک کشور که در قانون اساسی آن کشور آمده و قانونی است و علیه تروریسم کار می‌کند، تروریست اعلام شود.

وی ادامه داد: آقای ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود اعلام کرده بود اگر فقط 2 کشور واقعا با داعش مبارزه می‌کنند، آن 2 کشور ایران و روسیه است؛ ایران همان نیروهای سپاه پاسداران بودند که با داعش در سوریه مبارزه می‌کردند، بنابراین مواضع ایشان بسیار متناقض است.

تحریم سپاه بحث جدیدی نیست

جمالی افزود: سپاه پاسداران از روز اول تحریم بوده و بحث جدیدی نیست و این اقدام آمریکا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد. ما بارها توسط سیستم نیروی دریایی و هوایی رهگیری‌هایی در حوزه خلیج فارس داشتیم و خود آمریکایی‌ها می‌دانند، اگر بخواهند اقدامات تحریک‌آمیز انجام دهند قطعا موفق نخواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا با اقدامات تحریک آمیز می تواند شروع کننده باشد ولی قطعا تمام کننده نخواهد بود، افزود: حدس من بر این است که شاید چند نفر آدم عاقل در هیات حاکمه آمریکا باشند که تجربه بیشتری نسبت به ترامپ داشته کمااینکه چند وقت پیش برخی سناتورها و جمهوری خواهان اعلام کردند که این رفتار ترامپ نباید به اقدامات نظامی بینجامد.

رزمایش وسیع  آمریکا در خلیج فارس بلوف است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: رزمایش‌هایی که آمریکا در حوزه خلیج فارس انجام می‌دهد، می تواند منطقه ای باشد ولی هرگز این رزمایش به معنای واقعی آن وسیع نبوده و بلوفی بیش نیست، کمااینکه ما نیز رزمایش‌های خود را در منطقه داریم.

نظر شما
پرونده ویژه