سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

کمیسیون امنیت طرح مقابله به مثل با آمریکا را تصویب کرد

۱۳۹۸/۰۱/۲۶ - ۱۵:۴۵:۲۴
کد خبر: ۸۳۴۵۸۵
کمیسیون امنیت طرح مقابله به مثل با آمریکا را تصویب کرد
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طرح دو فوریتی اقدام متقابل در برابر تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط ایالات متحده آمریکا در جلسه امروز این کمیسیون تصویب شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «علی نجفی خوشرودی»، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس یکی از مواد این طرح، دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی در برابر اقدامات تروریستی نیروهای آمریکایی که منافع جمهوری اسلامی ایران را به مخاطره می اندازند، اقدامات متقابل و قاطع انجام دهد.

وی افزود: در نشست امروز کمیسیون که با حضور طراحان این طرح و همچنین نمایندگان ارگان های ذیربط برگزار شد، مواد باقی مانده از طرح دوفوریتی اقدام متقابل در برابر این سازمان تروریستی در اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران توسط ایالات متحده آمریکا، مطرح و به تصویب رسید.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد:یکی از مواد این طرح دولت را موظف کرده است ضمن اعتراض و اقدام حقوقی به تصمیم غیرقانونی ایالات متحده آمریکا در تروریستی نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراجع بین المللی، از طریق مراودات دوجانبه و چند جانبه با کشورها و رایزنی با مجامع و سازمان های بین المللی از حداکثر توان خود برای بی اثر کردن اقدامات آمریکا از نقض مصونیت حاکمیتی ارکان دفاعی جمهوری اسلامی ایران استفاده کند.

نجفی خوشرودی تصریح کرد: در ادامه این نشست، گزارش عملکرد حقوق بشری آمریکا در سال 1397، و موارد نقض حقوق بشر از سوی این کشورها مطرح و به تصویب کمیسیون رسید که متعاقبا در صحن مجلس شورای اسلامی قرائت می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز