عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی:

طرح استانی شدن انتخابات سه‌شنبه هفته آینده نهایی می‌شود

۱۳۹۸/۰۱/۲۸ - ۰۵:۱۶:۳۰
کد خبر: ۸۳۴۸۸۴
طرح استانی شدن انتخابات سه‌شنبه هفته آینده نهایی می‌شود
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: به احتمال زیاد دوشنبه هفته آینده طرح استانی شدن انتخابات، برای آخرین بار در کمیسیون بررسی می شود و نهایتا تا سه شنبه هفته آینده برای رای گیری به صحن می آید.

«قاسم میرزایی‌نکو»، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا درباره آخرین وضعیت طرح استانی شدن انتخابات گفت: ماده 7 مکرر در کمیسیون در حال بررسی است و در جلسه روز گذشته اعلام شد هر 3 فراکسیون چنانچه نظری داشته باشند، ارائه دهند.

وی تصریح کرد: در بحث استانی شدن انتخابات، شاخص‌ها، شرایط عمومی و اختصاصی، نحوه هزینه‌کرد، تعداد افراد و شیوه حوزه‌های فرعی از موضوعات مهم این طرح محسوب شده که مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به یک جمع‌بندی رسیده شد. تنها موضوع تناسبی بودن انتخابات تا به الان به آن پرداخته نشده بود که با مطالعات مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و مرکز پژوهش‌های شورای نگهبان، بررسی شد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ادامه داد: این روش برای اینکه نمایندگان بتوانند بر این موضوع تمرکز داشته باشند به فراکسیون‌ها ارجاع شد تا مورد بررسی قرار گیرد و نظر احزاب مختلف نیز در این راستا گرفته تا طرح جامع و کاملی ارائه شود.

میرزایی‌نکو خبر داد و افزود: به احتمال زیاد دوشنبه هفته آینده این موضوع برای آخرین بار در کمیسیون بررسی می‌شود و نهایتا تا سه‌شنبه هفته آینده برای رای‌گیری به صحن می‌آید.

نظر شما