رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی:

اقدام آمریکا علیه سپاه تاثیری در تصویب FATF ندارد

۱۳۹۸/۰۱/۲۸ - ۰۵:۲۱:۱۷
کد خبر: ۸۳۴۹۱۶
اقدام آمریکا علیه سپاه تاثیری در تصویب FATF ندارد
رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تاکید بر اینکه اقدام آمریکا هیچ تاثیری در تصویب لوایح FATF نخواهد داشت، گفت: اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران صرفا مربوط به دولت آمریکاست و هیچ کشور دیگری با آن همکاری نکرده است.

«الهیار ملکشاهی»، رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص آخرین وضعیت پالرمو پس از اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران با بیان اینکه اقدام آمریکا کار جدیدی نیست، گفت: با توجه به اینکه از 4 لایحه FATF، دو کنوانسیون پولشویی و تامین مالی تروریسم تصویب و ابلاغ شده و کنوانسیون های  پالرمو و CFT در حال حاضر به صورت کارشناسی بررسی می شود، اقدام اخیر آمریکا هیچ تاثیری در تصمیم گیری مجمع تشخیص مصلحت نظام نخواهد داشت.

وی افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی دقیق و کارشناسی انجام می دهد و در حال حاضر تعدادی از  اعضای مجمع نظرات جدی دارند و مخالف آن هستند و عده ای نیز به جد موافق تصویب آن هستند ولی کدام یک از این 2 گروه غلبه خواهد داشت، مشخص نیست و در روز رای گیری معلوم خواهد شد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه اقدام آمریکا هیچ تاثیری در تصویب لوایح FATF نخواهد داشت، افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام طبق نظرات کارشناسی بررسی می کند که آیا تصویب این لوایح، مغایر سیاست های کلی نظام هست یا نه که در این صورت مورد پذیرش واقع نمی شود.

ملکشاهی تصریح کرد: اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران صرفا مربوط به دولت آمریکاست و هیچ کشور دیگری نه با آن همکاری کرده و نه تصمیم جمعی است ولی بحث FATF موضوعی است که به کنوانسیون بین‌المللی مربوط می شود و کشورهای زیادی به آن ملحق شده‌اند و آمریکا هم عضو آن است.

نظر شما