رییس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی، تصویری، تلفن همراه:

مردم قدرت خرید گوشی تلفن همراه را ندارند/ تعدادی از گوشی‌های همراه که در گمرک توقیف بودند، توزیع شدند/ کاهش ۴۰ درصدی خرید موبایل نسبت به سال گذشته

۱۳۹۸/۰۱/۳۰ - ۰۵:۲۰:۴۹
کد خبر: ۸۳۵۳۶۳
مردم قدرت خرید گوشی تلفن همراه را ندارند/ تعدادی از گوشی‌های همراه که در گمرک توقیف بودند، توزیع شدند/ کاهش ۴۰ درصدی خرید موبایل نسبت به سال گذشته
رییس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه و لوازم جانبی گفت: 40 درصد خرید نسبت به سال گذشته کاهش یافته بدین معنا که قدرت خرید خریدار گوشی به علت رکود بازار و نبود نقدینگی، کمتر شده است.

«ابراهیم درستی»، رییس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی، تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا در خصوص آخرین وضعیت بازار موبایل گفت: وضعیت بازار نسبت به گذشته تعریف چندانی نداشته این بازار را با بحث دلار تعریف و تنظیم می‌کنند.

وی بیان کرد: زمانی که قیمت دلار افزایش پیدا می‌کند بالطبع قیمت گوشی موبایل نیز افزایش پیدا می‌کند زیرا ما تولید داخلی نداریم.

رییس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه و لوازم جانبی بیان کرد: برخی از شرکت‌ها با ارز نیمایی واردات انجام می دهند و بحث افزایش قیمت از این طریق کنترل شده و افزایش بی رویه قیمت را در بازار، نداریم.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت بازار موبایل در حال حاضر آرام است زیرا مردم قدرت خرید ندارند، افزود: 40درصد خرید نسبت به سال گذشته کاهش یافته بدین معنا که قدرت خرید خریدار گوشی به علت رکود بازار و نبود نقدینگی کمتر شده است.

درستی با اظهار امیدواری از وضعیت بازار در روزهای آینده ادامه داد: تعدادی از  گوشی‌های موبایلی که در گمرک مانده بودند در بازار توزیع شدند و تعدادی هم که توقیف بودند، مراحل قانونی را طی می‌کنند. امیدواریم این گوشی ها هرچه زودتر به بازار بیایند تا آرامش بهتری را در بازار موبایل شاهد باشیم.

نظر شما
پرونده ویژه