رییس اتحادیه مشاوران املاک:

قیمت مسکن در سال ۹۸ گران نمی‌شود/ کاهش ۱۴ درصدی تعداد معاملات در کشور نسبت به سال گذشته/ جو روانی و عرضه و تقاضا قیمت مسکن را مشخص می‌کند

۱۳۹۸/۰۱/۳۰ - ۰۴:۵۴:۰۶
کد خبر: ۸۳۵۳۹۱
قیمت مسکن در سال ۹۸ گران نمی‌شود/ کاهش ۱۴ درصدی تعداد معاملات در کشور نسبت به سال گذشته/ جو روانی و عرضه و تقاضا قیمت مسکن را مشخص می‌کند
رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: براساس تشخیص و تجربه ما در سال 98، جهش قیمتی و قیمت متفاوتی را نسبت به سال 97 نخواهیم داشت.

«مصطفی قلی‌خسروی»، رییس اتحادیه مشاوران املاک، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا در خصوص اینکه دلال هایی در برخی از مناطق تهران با خرید انبوه و عرضه با قیمت بالاتر سبب افزایش قیمت مسکن در آن مناطق می شوند، گفت: در بین 12 هزار مشاور املاک در کشور به ندرت اتفاق می‌افتد که کسی سرمایه زیادی داشته باشد که خرید و فروش به شکل مذکور انجام دهد، اگر عده ای کاسب هستند و این کار را انجام می دهند مشاوران املاک نمی توانند با آنها مخالفت کنند.

وی با بیان اینکه ما عامل بازدارنده نمی توانیم باشیم، افزود: به طور مثال اگر فردی قصد خرید 10 واحد مسکونی را دارد و توجیه آن این است که می خواهد شرکتی افتتاح کند، ما نمی توانیم ورود کنیم.

رییس اتحادیه مشاوران املاک ایران با تاکید بر اینکه جو روانی و عرضه و تقاضا قیمت را مشخص می کند، افزود: آماری که ما داریم بعد از تعطیلات، حدود 14 درصد کاهش تعداد معاملات را در کشور نسبت به سال گذشته، داشتیم.

قلی خسروی گفت: امیدوارم سرمایه های مردم به بازار مسکن وارد شود و پول مردم به سمت ارز و طلا نرود. زیرا مسکن را نمی توان قاچاق کرد ولی ارز و طلا قاچاق می شود و ارزش پولشان پایین می‌آید ولی سرمایه گذاری در مسکن باتوجه به اینکه نمی توان آن را جابجا کرد، در داخل کشور می‌ماند.

وی در پایان اظهار کرد: براساس تشخیص و تجربه ما در سال  98، جهش قیمتی و قیمت متفاوتی را نسبت به سال 97 نخواهیم داشت ولی زیر شاخص تورم خواهد بود.

نظر شما
پرونده ویژه