وزیر راه و شهرسازی:

دچار کمبود مصالح نخواهیم شد

۱۳۹۸/۰۱/۲۸ - ۱۳:۱۸:۴۱
کد خبر: ۸۳۵۳۹۹
دچار کمبود مصالح نخواهیم شد
وزیر راه و شهرسازی گفت: ظرفیت ها وسیع است و دچار کمبود مصالح نخواهیم شد. حدود ۱۷۹ هزار واحد آسیب دیده است. ۷۹ هزار واحد آن باید ساخته شود و حدود ۱۰۴ هزار واحد آن نیاز به بازسازی دارد. این امر به تولید اشتغال می انجامد و باعث می شود خانه های مردم نو و بهتر شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محمد اسلامی»، وزیر راه و شهرسازی، در پایان نشست هیات وزیران در جمع خبرنگاران اعلام کرد: واگذاری زمین و بازسازی مسکن سیل زدگان پلدختر و معمولان در استان لرستان آغاز شد و تاکنون 179 هزار واحد مسکونی آسیب دیده از سیل که در بستر رودخانه بودند، شناسایی شدند.

او گفت: براساس طرح جامع، شهرهایی که آسیب دیدند و رودخانه دارند، کنترل بیشتر را آغاز کردیم که با مطالعات هیدرولوژی و بازبینی دوره بازگشت 200 تا 500 ساله ای که سیل داشته آن را مورد توجه قرار داده تا حریم رودخانه ها رعایت شود.

اسلامی بیان داشت: جاده ها، پل ها ، تونل های تخریب شده ناشی از سیل متناسب با تخصیص اعتبارات دولت بازسازی می شود، اکنون میزان خسارت ها و براورد اولیه به دولت ارایه شده که با تخصیص، پروژه ها شتاب می گیرد.

وزیر راه گفت: اولویت برنامه امسال، همانند سال 97 تکمیل واحدهای مسکن مهر و احداث 400 هزار واحد مسکونی است که برای شهرهای مختلف شروع شده و تلاش می شود در سالهای 98 و 99 بهره برداری و به مردم منتقل شود.

اسلامی گفت: ظرفیت ها وسیع است و دچار کمبود مصالح نخواهیم شد. حدود ۱۷۹ هزار واحد آسیب دیده است. ۷۹ هزار واحد  آن باید ساخته شود و حدود ۱۰۴ هزار واحد  آن نیاز به بازسازی دارد. این امر به تولید اشتغال می انجامد و باعث می شود خانه های مردم نو و بهتر شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بازسازی تخریبات حاصل از سیل بر  قیمت مسکن اثر می‌گذارد گفت: خیر این اتفاق نمی افتد. به برکت باران الهی سرزمین ما از آب پر شده است؛ البته آسیب هایی دیده ایم . مهم ترین کارمان برای شهر هایی است که رودخانه دارند،پلهای آن ها آسیب دیده اند و در حال تعمیر آن ها هستیم.

نظر شما
پرونده ویژه