معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده:

لایحه کودک همسری و تعیین جایزه به عروس‌های زیر ۲۰سال مغایر نیستند/ لایحه منع خشونت علیه زنان ارتباطی با فقها ندارد/ رییس قوه قضاییه قول رسیدگی دادند

۱۳۹۸/۰۲/۰۱ - ۰۵:۴۲:۵۳
کد خبر: ۸۳۵۸۴۰
لایحه کودک همسری و تعیین جایزه به عروس‌های زیر ۲۰سال مغایر نیستند/ لایحه منع خشونت علیه زنان ارتباطی با فقها ندارد/ رییس قوه قضاییه قول رسیدگی دادند
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد که لایحه کودک همسری و تعیین جایزه به عروس‌های زیر 20سال مغایر نیستند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ «احد آزادی خواه»، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، از اعطای هدیه به دخترانی که زیر ۲۰ سال ازدواج می‌کنند، خبر داد.

«معصومه ابتکار»، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، در گفت و گو با خبرنگار برنا در این خصوص بیان کرد: لایحه کودک همسری و تعیین جایزه برای عروس های زیر 20سال، این دو با هم مغایرت ندارد. کودک همسری به مفهوم ازدواج زیر 13 سال است که دولت هم با این موضوع مخالفت کرده است. کسی با ازدواج کودکان موافق نیست. وزرات بهداشت هم می گوید دختران زیر 13 سال، کودک هستند.

او ادامه داد: اینکه برای ازدواج جوانان تلاش می شود اشکالی وجود ندارد. کسی نمی گوید جوان 17، 18 ساله ازدواج نکند اما کودک حق کودکی دارد. اگر کودک، دوران کودکی خود را به خوبی پشت سر نگذارد نمی تواند شخصیت بالنده داشته باشد.

ابتکار توضیح داد: لایحه مقابله با خشونت علیه زنان در قوه قضاییه مانده است و قوه باید نظر نهایی بدهد.

او در پایان در خصوص نظر رییس جدید قوه قضاییه درباره این لایحه گفت: در ایام عید و طی دیدارهای نوروزی با اقای رییسی صحبت کردم و ایشان قول رسیدگی دادند؛ امیدواریم ان شاءالله زوتر پاسخ دهند. لایحه منع خشونت علیه زنان ارتباطی با فقها ندارد. این لایحه در قوه قضاییه مانده است و بارها معاونین و دادستان ها و... نظرهایی در خصوص این لایحه دادند که نظراتشان همراه با این لایحه است.

نظر شما
پرونده ویژه