در دیدار رییس کل بانک مرکزی ایران با سفیر ترکیه مطرح شد :

تاکید ایران و ترکیه بر توسعه مناسبات بانکی

۱۳۹۸/۰۱/۳۰ - ۱۱:۴۰:۵۳
کد خبر: ۸۳۵۹۸۰
تاکید ایران و ترکیه بر توسعه مناسبات بانکی
رییس کل بانک مرکزی در دیدار با دریا اورس سفیر ترکیه ضمن تأکید بر حجم بالای مبادلات میان دو کشور، خواهان افزایش هرچه بیشتر همکاری ها میان بانک های دو کشور برای تسهیل فعالیت های تجاری شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از بانک مرکزی ، عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی، با اشاره به دیدارهای پیشین با حضور مقامات عالی رتبه دو کشور کشور، عنوان کرد که در جلسه مشترک پیشین، آقای اردوغان، رییس جمهوری ترکیه بر افزایش سطح همکاری ها، تسهیل روابط بانکی و نیز رفع موانع میان دو کشور تأکید کردند.

یادآور می شود: در این جلسه همتی، با اشاره به ظرفیت های تجاری و اقتصادی کشور ترکیه، ضرورت روان شدن فعالیت بانک های آن کشور با تجار ایرانی را مورد تأکید قرار داد.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه در شرایط فعلی حجم مبادلات تجاری میان دو کشور از سطح مطلوبی برخوردار است، اما با هدف ترسیم شده 30 میلیارد دلار فاصله دارد و امیدواریم که در آینده نیز حجم مبادلات با توجه به توانمندی‌های متقابل دو کشور بیش از پیش افزایش یابد.

همچنین در این دیدار دریا اورس، سفیر ترکیه در ایران با اشاره به توافقات سازنده روز گذشته فی مابین وزرای امور خارجه ایران و ترکیه، خواهان عملیاتی شدن هرچه سریع تر این امر در روابط تجاری دو کشور شد.

سفیرترکیه با اشاره به سابقه روابط دو کشور ابراز امیداوری کرد که روابط اقتصادی میان دو کشور تسریع و تسهیل شود.

نظر شما
پرونده ویژه