امیر خانزادی:

کشورهای منطقه بدون حضور غربی ها توانایی برقراری امنیت در منطقه را دارند/ چین و ایران ظرفیت های زیادی برای همکاری نظامی دارند

۱۳۹۸/۰۱/۳۱ - ۱۴:۱۵:۱۵
کد خبر: ۸۳۶۳۹۶
کشورهای منطقه بدون حضور غربی ها توانایی برقراری امنیت در منطقه را دارند/ چین و ایران ظرفیت های زیادی برای همکاری نظامی دارند
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که به چین سفر کرده است گفت: ظرفیت های بسیار خوبی برای همکاری های نظامی میان نیروی دریایی دو کشور وجود دارد و امیدواریم این سفر دستاوردهای زیادی در این زمینه داشته باشد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا؛ امیر دریادار «حسین خانزادی» که به دعوت رسمی فرمانده نیروی دریایی چین برای شرکت در اجلاس فرمانده هان نیروی دریایی کشورهای مختلف جهان و همچنین شرکت در آیین هفتادمین سالگرد تاسیس نیروی دریایی چین به این کشور سفر کرده است افزود: توسعه تعاملات با نیروی دریایی چین در ابعاد مختلف از جمله توسعه همکاری های نظامی در دریا، توسعه روابط آموزشی و همچنین توسعه فعالیت های فنی با نیروی دریای این کشور از جمله اهداف این سفر است.

او اظهار امیدواری کرد: در گفت و گوهایی که با نیروی دریایی چین و همچنین فرماندهان نیروی دریای کشورهای دوست در این سفر انجام می شود بتوانیم از ظرفیت های این اجلاس نهایت استفاده را ببریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: منطقه به ویژه غرب اقیانوس اطلس و شمال اقیانوس هند برای برقراری امنیت نیازی به حضور کشورها و نیروهای دریایی بیگانه ندارد و خود این کشورها می توانند امنیت مناطق مختلف را به طور مستقیم برقرار کنند.

امیر خانزادی با اشاره به اینکه سفر تا پایان هفته ادامه خواهد داشت گفت: در این سفر با برخی از مقامات ارتش چین از جمله فرمانده نیروی دریایی این کشور دیدار و گفت و گو خواهم کرد.

امیر خانزادی در بخش دیگری از سخنانش در مورد تجهیز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به تسلیحات جدید و مدرن مانند ناوشکن ها گفت: آن چیز که در اهداف بلند مدت نیروی دریایی ارتش وجود دارد عمل کردن به مجموعه تکالیفی است که نیروی دریای در ارتباط با کشور، منطقه و جهان دارد.

وی گفت: برای برقراری امنیت در مناطق دریای تحت حاکمیت، دریاهای پیرامون و مشارکت در برقراری امنیت در دریاهای آزاد، نیاز به توسعه ناوگان دریایی داریم.

امیر خانزادی ادامه داد: ناوشکن ها بخش قابل توجهی از این ظرفیت محسوب می شوند و قطعا در برنامه توسعه ناوگان نیروی دریایی در سال 98 هم شاهد خواهیم بود دو فروند ناوشکن از کلاس موج به ناوگان های شمال و جنوب نیروی دریایی اضافه خواهند شد و همینطور ناوهای موشک انداز دیگری هم در دستور کار قرار دارند.

او گفت: همه ظرفیت ها برای این ایجاد می شود که بتوانیم با همکاری کشورهای منطقه به امنیت جمعی مطلوبی دست پیدا کنیم همان چیزی که همواره بر آن تاکید داریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: کشورهای منطقه بدون حضور نیروهای بیگانه و غربی ها به ویژه ائتلاف های مختلفی که شکل گرفته است توانایی برقراری امنیت در منطقه را دارند.

وی ادامه داد: حضور نیروهای بیگانه در منطقه بیش از اینکه به امنیت منطقه کمک کند ترتیبات امنیتی نامطلوبی را به منطقه دیکته می کند که از همگرایی و ائتلاف منطقه ای جلوگیری می کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه سخنانش در مورد کمک نیروهای مسلح به سیلزدگان هم گفت: نعمت خداوند در بالاترین سطح شامل کشور عزیزمان شد اما در برخی بخش ها آمادگی کافی برای بهره مندی از این نعمت را نداشتیم به همین دلیل بخش هایی از زیرساخت های عمومی به دلیل طغیان رودخانه ها و حرکت سیلاب، آسیب دیده بودند اما ظرفیت های مختلف بخش های دفاعی و ملی همه پای کار آمدند.

امیر خانزادی تصریح کرد: نیروهای مسلح، ارتش، سپاه و بسیج، ظرفیت هایی را که برای شرایط خاص و بحران ها آماده داشتند پای کار آوردند این اقدام باعث شد از افزایش دامنه خسارت ها جلوگیری شود و کمک بسیار خوبی به مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح قطعا تا پایان کار در کنار مردم خواهند بود اظهار امیدواری کرد با امکانات پای کار و حضور مجموعه نیروهای مسلح، بتوانیم قدری از آلام مردم را کاهش دهیم.

امیر خانزادی اظهار کرد با همکاری یکدیگر به ویژه مجموعه دولت، کمک خواهد شد در بخش هایی که خسارت وارد شده است خسارت ها جبران شود و کشاورزی در سال 98 رونق بسیار خوبی پیدا می کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد در بحث مقابله با سیل، همبستگی بسیار خوبی میان همه بخش ها از جمله مردم، مسئولین و نیروهای نظامی وجود داشت و نمایش بسیار خوبی از آمادگی، تعامل و همکاری ارایه شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: قطعا در این فضا نیازی به هیچ کمکی از بیرون نداشتیم اگر چه شیطنت هایی صورت گرفت که کمک های خارجی به دست ملت ایران نرسد اما ظرفیت های داخلی اینقدر زیاد و بزرگ بود که همه موارد در حال پوشش داده شدن است و ان شا الله روزهای خوبی را پیش رو خواهیم داشت.

نظر شما