رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

طرح دو فوریتی تحریم "آیفون" جزو ۱۵ طرح کمیسیون امنیت برای مقابله با رفتارهای آمریکا نیست / طرح های ۱۵ گانه کمیسیون امنیت از امکان پیگیری حقوقی و بین المللی، برخوردار است

۱۳۹۸/۰۲/۰۱ - ۰۴:۵۳:۰۹
کد خبر: ۸۳۶۵۱۲
طرح دو فوریتی تحریم آیفون جزو ۱۵ طرح کمیسیون امنیت برای مقابله با رفتارهای آمریکا نیست / طرح های ۱۵ گانه کمیسیون امنیت از امکان پیگیری حقوقی و بین المللی، برخوردار است
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که طرح دو فوریتی تحریم آیفون جزو طرح های 15 گانه کمیسیون امنیت ملی مجلس برای مقابله با اقدامات آمریکا علیه ایران نیست، گفت: طرح های 15 گانه کمیسیون امنیت برای مقابله با آمریکا از امکان پیگیری حقوقی و بین المللی برخوردار است.

حشمت الله فلاحت پیشه، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا درباره تدوین طرح دو فوریتی برخی نمایندگان در قالب تحریم "آیفون" گفت: برخی افراد در قالب پیشنهادهایی ضمن طرح دو فوریتی این موضوع را مطرح کرده اند و من نظر موافق و مخالفی در این خصوص ندارم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: این طرح به صورت مجزا خارج از کمیسیون امنیت تدوین شده و طرح تحریم "آیفون" جزو 15 طرح کمیسیون امنیت برای مقابله با رفتارهای آمریکا نیست. در طرح هایی که در کمیسیون تحت عنوان طرح های 15 گانه مطرح شده، چنین طرحی وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: نمایندگان البته حق دارند نقطه نظرات خود را در قالب پیشنهاد مطرح کنند اما این پیشنهادها باید در نهایت در صحن مجلس به تصویب اکثریت مجلس برسد.

فلاحت پیشه همچنین تاکید کرد: طرح های ما مشخص بوده و از امکان پیگیری حقوقی و بین المللی لازم برخوردار است.

به گزارش برنا حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی پیش از این اعلام کرده بود که ۱۵ طرح برای مقابله با اقدامات آمریکا علیه ایران تدوین شده است که به تدریج در کمیسیون امنیت ملی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این به تازگی بعد از این که آمریکا  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست گروه های تروریستی قرار داده بود، نمایندگان مجلس از تدوین طرحی دو فوریتی برای تحریم شرکت آیفون از سوی کشورهای اسلامی خبر دادند. به نظر می رسد مقصود این گروه نمایندگان از این عنوان، تحریم محصولات شرکت اپل باشد اما در متن طرح در این خصوص شفاف سازی صورت نگرفته است. 

نظر شما
پرونده ویژه