خبرگزاری رویترز :

عربستان جبران نفت ایران را به قطعیت لغو معافیت ها مشروط کرد

۱۳۹۸/۰۲/۰۲ - ۱۵:۱۳:۵۳
کد خبر: ۸۳۷۱۰۶
عربستان جبران نفت ایران را به قطعیت لغو معافیت ها مشروط کرد
خبرگزاری رویترز اعلام کرد: ریاض آماده است تا کمبود بازار را در صورت لغو معافیت های تحریمی مشتریان نفت ایران از سوی آمریکا، جبران کند، ولی پیش از آن تاثیر این اقدام بر بازار نفت را سبک سنگین خواهد کرد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از منابع نزدیک به حکومت عربستان نوشت: انتظار می رود که واشنگتن معافیت های تحریمی خریداران نفت ایران را امروز پایان داده و هر گونه خرید نفت از تهران را با خطر تحریم مواجه سازد. این خبر موجب شد تا بهای نفت خام در معاملات امروز بازارهای جهانی 3 درصد افزایش یافته و به بیش از 74 دلار برسد که بیشترین افزایش بهای نفت خام در سال 2019 می باشد.
منبع آگاه خبرگزاری رویترز افزود که هر اقدام عربستان منوط به قطعیت لغو معافیت ها و تاثیر آن بر بازار نفت خواهد بود.
 روزنامه واشنگتن پست ساعاتی پیش به نقل از دو مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داد که مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور امروز اعلام می کند که معافیت های تحریمی واردکنندگان نفت خام و سبک ایران از دوم مه (12 اردیبهشت) دیگر تمدید نخواهد شد. گفته می شود پمپئو قرار است این مطلب را بنا برتعهدی که از دیگر تامین کنندگان نفت خام مانند عربستان و امارات گرفته، اعلام کند. ترامپ پنجشنبه گذشته با محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد امارات دراین خصوص گفتگو کرده است. 
 

 

نظر شما