شرمن:

ایران با ترامپ مذاکره نمی‌کند

۱۳۹۸/۰۲/۰۳ - ۰۵:۴۷:۰۵
کد خبر: ۸۳۷۲۲۰
ایران با ترامپ مذاکره نمی‌کند
معاون وزیر خارجه پیشین آمریکا با بیان اینکه تحریم های ضد ایرانی واشنگتن نتیجه ای ندارد ،گفت که ایران با ترامپ مذاکره نمی کند و منتظر پایان ریاست جمهوری اوست.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «وندی شرمن» معاون جان کری وزیر خارجه پیشین آمریکا در پیامی توئیتری در واکنش به تمدید نشدن معافیت خریداران نفت ایران، تحریم های واشنگتن را بی نتیجه دانست.

وی نوشت: وقتی اروپا در اوایل دهه 2000 مذاکره با ایران را آغاز کرد، ایران 164 سانتریفیوژ داشت. ایران در سال 2013 پس از آنکه تحریم های تنبیهی که به اقتصاد ایران فشار می آورد تحمیل و اجرایی شد، 19 هزار سانتریفیوژ داشت.

شرمن با بیان اینکه تحریم ها تاثیری بر رفتار تهران ندارد، افزود: تحریم ها می توانند انتخاب ها را به عنوان مثال به مذاکره محدود کنند. اما بعید به نظر می رسد که ایران با دونالد ترامپ مذاکره کند. تهران به احتمال زیاد منتظر انتخابات 2020 می ماند. مقاومت اسم رمز این کار است.

شرمن سپس نوشته است که تحریم می‌تواند بر تلاش برای وادار کردن ایران به مذاکره متمرکز باشد، اما «بعید است که ایران با دونالد ترامپ مذاکره کند. آنچه احتمالش بیشتر است، این است که ایران تا انتخابات ۲۰۲۰ منتظر بماند.»

این مقام دولت سابق آمریکا این اظهارات را پس از آن بیان کرد که دولت آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد معافیت‌های صادر شده برای واردات نفت از ایران را برای هیچ کشوری تمدید نمی‌کند و از ۱۰ روز کشورهایی که از ایران نفت وارد کنند، مورد تحریم قرار می‌گیرند.

عصر روزدوشنبه مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با وجود نگرانی جامعه جهانی ازاختلال در بازار نفت، همچون گذشته دراقدامی یکجانبه و در دشمنی دیرینه با جمهوری اسلامی، لغو معافیت از تحریم ها علیه کشورهای خریدار نفت ایران را اعلام کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت ماه سال گذشته ضمن اعلام خروج کشورش از برجام، تحریم های رفع شده توسط این توافق را علیه مردم ایران بازگرداند اما مجبور شد به 8 کشور مشتری نفت ایران معافیت از تحریم ها اعطا کند.

نظر شما