سخنگوی فراکسیون تولید و اشتغال مجلس خبر داد؛

تشکیل ۹ کارگروه در سازمان برنامه برای تحقق شعار رونق تولید

۱۳۹۸/۰۲/۰۳ - ۰۹:۰۸:۱۶
کد خبر: ۸۳۷۳۰۷
تشکیل ۹ کارگروه در سازمان برنامه برای تحقق شعار رونق تولید
سخنگوی فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی از تشکیل 9 کارگروه در راستای تحقق شعار رونق تولید و تحول ساختاری برای ایجاد اشتغال در سازمان برنامه و بودجه خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت، «غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی» امروز سه شنبه با تشریح نشست فراکسیون تولید و اشتغال مجلس گفت: نخستین نشست فراکسیون در سال 98 برای شناسایی موانع پیش رو و استفاده از تجربه های سال 97 و سنوات گذشته در جذب تسهیلات، افزایش بهره وری، استفاده صحیح از منابع و افزایش و تثبیت تولید و اشتغال در سال جاری برگزار شد.

وی با اشاره به حضور 35 نفر از نمایندگان و روسای چهار بانک کشاورزی، کارآفرین، پست بانک و توسعه تعاون در این نشست گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه در این نشست ضمن ارائه گزارش اجمالی از برنامه توسعه و اشتغال در سال های 96 و 97، توضیحاتی درباره برنامه های دولت برای اشتغال، منابع تبصره 18 قانون در بودجه سال 98 و منابع صندوق توسعه ملی بیان کرد.

جعفرزاده ایمن آبادی اظهار داشت: براساس گزارشی که ارائه شد در سال 98 باید بالغ بر 66 هزار میلیارد تومان از بدهی دولت با بخش خصوصی تهاتر شود.همچنین باید تسهیلات ریالی صندوق به مبلغ 27هزار میلیارد تومان ارائه شود.

به گفته سخنگوی فراکسیون تولید و اشتغال،علاوه بر این 67 هزار میلیارد تومان از محل بودجه کمک و تسهیلات قرض الحسنه از محل تبصره 16 پرداخت می شود.

سخنگوی فراکسیون تولید و اشتغال مجلس به عملکرد سازمان برنامه و بودجه در زمینه تولید اشتغال در سال 97 اشاره کرد و گفت: در سال 97 میزان تهاتر با بخش خصوصی 33 هزار میلیارد تومان بود و میزان تقبل بخشی از سود تسهیلات برای اشتغال در سال 97 بالغ بر 887 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد: در سال 98 تهاتر برای ساخت 33 هزار واحد مسکونی روستایی با همکاری کمیته امداد و بنیاد مسکن صورت می گیرد، ساخت این تعداد واحد مسکونی مشوقی برای ایجاد اشتغال محسوب می شود.

وی یادآورشد: امسال از شرکت های دانش بنیان حمایت خاص می شود به طور نمونه شاهد افزایش 70 درصدی بودجه پارک های علم و فناوری و مراکز رشد هستیم.

سخنگوی فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی افزود: در راستای تحقق شعار رونق تولید و تحول ساختاری برای ایجاد اشتغال در سازمان برنامه و بودجه 9 کارگروه ایجاد می شود.

نظر شما
پرونده ویژه