نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران:

می‌خواهیم ایران به یک کشور عادی تبدیل شود/ اگر ایران اقدام نظامی علیه آمریکا انجام دهد، باید منتظر عواقب شدید باشد!

۱۳۹۸/۰۲/۰۳ - ۱۰:۵۲:۴۰
کد خبر: ۸۳۷۳۹۳
می‌خواهیم ایران به یک کشور عادی تبدیل شود/ اگر ایران اقدام نظامی علیه آمریکا انجام دهد، باید منتظر عواقب شدید باشد!
نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران در پاسخ به سوالی درباره احتمال واکنش نظامی ایران به تصمیم آمریکا نیز گفت: ایرانی‌ها قبل هشدار دریافت کرده اند که اگر آسیبی برسانند و قصدی برای حمله به آمریکایی‌ها داشته باشند، باید انتظار عواقب شدید آن را داشته باشند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، «برایان هوک»، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، هشدار داده است که کشورهای دیگر در صورت نقض تحریم جمهوری اسلامی، ارتباط مالی و تجاری خود با آمریکا را به مخاطره می‌اندازند.

هوک در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی العربیه، متعلق به عربستان سعودی خطاب به طرف‌های تجاری احتمالی ایران گفته است: "شما یا می‌توانید با آمریکا کار کنید، یا با ایران، اما نمی‌توانید با هر دو طرف همزمان کار کنید."

برایان هوک گفته است که وضع تحریم نفتی در ماه‌های گفتشته باعث شد تا عواید نفتی ایران حدود ده میلیارد دلار کاهش بیابد و افزوده است که "حالا تصمیم گرفته‌ایم دیگر هیچ معافیتی به کشورها برای خرید نفت ایران ندهیم؛ این بستگی به ایران دارد که شبیه یک کشور عادی رفتار کند یا به ا قدامات خود ادامه دهد و شاهد سقوط اقتصادش باشد.

بریان هوک در رابطه با طرح به صفر رساندن فروش نفت جمهوری اسلامی ایران گفت: این ایده را یکسال پیش وزیر خارجه آمریکا مطرح کرد و مشاوران امنیت ملی آمریکا نیز او را همراهی کردند.

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال واکنش نظامی ایران به تصمیم آمریکا نیز گفت: ایرانی‌ها قبل هشدار دریافت کرده اند که اگر آسیبی برسانند و قصدی برای حمله به آمریکایی‌ها داشته باشند، باید انتظار عواقب شدید آن را داشته باشند.

برایان هوک در پاسخ به این سوال که آیا ایران تلاش خواهد کرد تا این تحریم‌های آمریکا را دور بزند گفت: ایران دائماً در تلاش است تا تحریم‌ها را دور بزند؛ چه تحریم‌های آمریکا چه تحریم‌های دیگر. آمریکا به زندگی کردن در سایه تحریم‌ها عادت کرده است اما تاکنون نظام ایران فشارهای کنونی را تجربه نکرده بود و این مساله قابل مقایسه با هیچ تحریمی در تاریخ نیست. اوباما ۲۰ معافیت نفتی به ایران داد و ما تمام آن‌ها را از بین بردیم، ما معتقدیم که در موضع خوبی قرار داریم و برای ایران این شرایط را ایجاد کرده ایم تا از یک کشور انقلابی به کشور عادی تبدیل شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز