با تصویب مجلس؛

فرماندهان سنتکام تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند

۱۳۹۸/۰۲/۰۳ - ۱۰:۵۶:۵۰
کد خبر: ۸۳۷۳۹۶
فرماندهان سنتکام تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند
نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند: فرماندهان ستاد فرماندهی مرکزی آمریکادر غرب آسیا (سنتکام) و سازمان یا نهادهایی که تحت اختیار این فرماندهی هستند و از تروریست ها حمایت می کنند، تحت تعقیب قضایی قرار گیرند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی ماده 2 طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط آمریکا را با 168 رای موافق، 6 رای مخالف و هشت رای ممتنع از مجموع 210 نماینده حاضر تصویب کردند.

نمایندگان در این ماده، دولت جمهوری اسلامی ایران را موظف کردند در چهارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی در برابر اقدامات تروریستی نیروهای آمریکایی که منافع جمهوری اسلامی ایران را به مخاطره می اندازند، اقدامات متقابل و قاطع بر اساس این قانون به عمل آورد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین ماده 3 این طرح را با 167 رای موافق، هفت رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 211 نماینده حاضر تصویب کردند.

با تصویب مجلس؛ دولت جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح موظفند در زمان مقتضی با اقدامات ضروری و هوشمندانه به گونه ای عمل کنند که نیروهای آمریکایی نتوانند از هر گونه توان و امکانات علیه منافع جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ماده 4 این طرح وزارت اطلاعات و سایر دستگاه های اطلاعاتی را مکلف کردند فهرست فرماندهان ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا و سازمان و نهادهایی که تحت اختیار این فرماندهی هستند و از تروریست ها حمایت و پشتیبانی می کنند را برای تعقیب قضایی اعلام کند.

طبق این مصوبه، قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران حداکثر ظرف مدت سه ماه از تصویب این قانون ساز و کاری را باید ایجاد کند که بر اساس آن اسامی اعلام شده را به عنوان سازمان و افراد تروریست تحت تعقیب و مجازات قضایی بر اساس قانون مجازات اسلامی و سایر قوانین مربوطه قرار دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز