فراکسیون پیگیری سیاست‌های اجرایی گام دوم انقلاب در قوه مقننه تشکیل شد

۱۳۹۸/۰۲/۰۳ - ۱۰:۵۹:۰۶
کد خبر: ۸۳۷۳۹۹
فراکسیون پیگیری سیاست‌های اجرایی گام دوم انقلاب در قوه مقننه تشکیل شد
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس از تشکیل فراکسیون پیگیری سیاست های اجرایی گام دوم انقلاب در قوه مقننه خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت، محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس، در حاشیه صحن علنی امروز مجلس شورای اسلام و در جمع خبرنگاران، ضمن اشاره به تشکیل فراکسیون پیگیری سیاست های اجرایی گام دوم انقلاب در مجلس شورای اسلامی، گفت: این فراکسیون 170 عضو دارد و انتخابات هیات رئیسه آن نیز برگزار شده است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب به طور جدی از سوی دولتمردان و قوه مقننه پیگیری نشده لذا فراکسیون درصدد توجه دادن مسئولان به موضوعات بیانیه یاد شده است، اظهار کرد: براین اساس کارگروه هایی ذیل فراکسیون تشکیل خواهد شد و مطالبات رهبر انقلاب در خصوص رونق تولید و غیره را در دستورکار قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: پرداختن به مؤلفه های گام دوم انقلاب مانند سیاست خارجی و موضوعاتی مانند فرهنگی، اجتماعی و غیره توسط کارگروه های فراکسیون پیگیری خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بیانیه یاد شده دیدگاه های حساس و مهمی وجود دارد که باید به آن ها توجه شود، تصریح کرد: براین اساس فراکسیون بیانیه هایی را منتشر خواهد کرد و در صورت نیاز به تسهیل قوانین این مهم را در دستورکار قرار خواهد داد.

فرهنگی با اشاره به تذکر رهبر انقلاب در خصوص لزوم توجه مجلس به اقدامات مقابله ای نسبت به اقدامات ضد ایرانی نظام بین الملل، افزود: به طور مستقل این موضوع توسط فراکسیون پیگیری سیاست های اجرایی گام دوم انقلاب بررسی خواهد شد.

رئیس فراکسیون پیگیری سیاست های اجرایی گام دوم انقلاب، اظهار کرد: از هر 3 جریان سیاسی قوه مقننه در فراکسیون یاد شده حضور فعال خواهند داشت و براین اساس در ابعاد نظارتی نیز اقدامات اساسی صورت خواهد گرفت، به عنوان مثال از کمیسیون های مجلس مؤلفه های مرتبط با بیان گام دوم را پیگیری خواهیم کرد و نتایج آن را در قالب بیانیه و تذکر به دستگاه های مرتبط ارائه خواهد شد.

وی پرداختن به موضوع تربیت نیروی جوان و نخبه که یکی از موضوعات مدنظر رهبر انقلاب است را از دیگر موضوعات در دستورکار فراکسیون دانست و تصریح کرد: ورود اراده جوانی به چرخه تصمیم سازی و اجرایی کشور می تواند برکات زیادی به همراه داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه هم اکنون در سال آخر مجلس به سر می بریم لذا مسائل انتخاباتی نمایندگان را درگیر خواهد کرد، خاطرنشان کرد: براین اساس مشاهده می شود که تمرکز بر اصلاح قانون انتخابات وجود دارد لذا تلاش خواهیم کرد توجه نمایندگان را به اولویت های جدی تری سوق دهیم که نهایی کردن قانون بانکداری یکی از این موضوعات مهم است.

گفتنی است محمدحسین فرهنگی رئیس، داوودی نایب رئیس اول، علی وقفچی نایب رئیس دوم، نادر قاضی پور دبیر اول، رضا کریمی دبیر دوم و بیت الله عبداللهی سخنگوی فراکسیون پیگیری سیاست های اجرایی گام دوم انقلاب هستند.

نظر شما