معاون عمران وزیر کشور:

آماده همکاری برای تهیه طرح جامع خطرپذیری سیلاب هستیم

۱۳۹۸/۰۲/۰۳ - ۱۱:۵۶:۱۹
کد خبر: ۸۳۷۴۴۳
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور بر اولویت بندی تهیه طرح های لازم در مناطق با خطرپذیری بالا با هدف جلوگیری از خسارات ناشی از سیل به زیرساخت ها در سطح کشور تاکید کرد و از آمادگی این وزارتخانه برای همکاری در زمینه تدوین این طرح ها خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، «مهدی جمالی نژاد»، معاون عمران وزیر کشور، امروز سه شنبه اظهار داشت: وقوع سیل در 25 استان کشور طی روزهای پایانی سال گذشته و فروردین امسال بیش از پیش بر همکاری و همفکری دستگاه های مسئول برای برنامه ریزی جهت کاهش مخاطرات ناشی از حوادث طبیعی تاکید می کند.

وی اظهارداشت: در این راستا معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با توجه به وظایف خود آماده همه نوع همکاری و همفکری و تعامل با دستگاه های مسوول، نهادهای عمومی غیردولتی و مراکز علمی، پژوهشی با هدف ارتقای سطح ایمنی شهرها و روستاها و کاهش خطرپذیری آنها و به حداقل رساندن خسارات وارده به زیرساخت ها هستند.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور یادآورشد: در جریان سیل اخیر برخی اماکن عمومی، منازل و زیرساخت های شهری و روستایی مناطق سیلزده در دقایق اولیه وقوع حادثه دچار آسیب های زیادی شدند.

جمالی نژاد ادامه داد: با توجه به گستردگی پهنه ها و وضعیت حوضه های آبریز و شرایط استقرار جمعیت در آنها،‌ آسیب شناسی اتفاقات اخیر بیش از هر زمان دیگری به عموم مدیران و مسوولان برنامه ریزی لازم جهت آمادگی و پیشگیری از خطرات ناشی از سیل را یادآوری می کتد.

وی افزود: در حال حاضر یکی از اولویت ها، تدوین طرح جامع مدیریت سیلاب استان توسط وزارت نیرو و با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور، استانداری ها، شهرداری ها و سایر دستگاه های مرتبط است که بایستی هرچه زودتر نهایی و برای اجرا ابلاغ شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور اظهار داشت: اصلاح شرح خدمات طرح های توسعه شهری با رویکرد شناخت و مدیریت خطر بلایا با تاکید بر سیل در شهرها می تواند در دستور کار شورای عالی معماری و شهرسازی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور قرار گیرد.

جمالی نژاد خاطرنشان کرد: این موضوع در سند آسیب شناسی مدیریت بحران کلان شهرها، مصوب 11 مرداد 1396 هیات وزیران، مورد تاکید قرار گرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز