عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

عربستان و امارات نمی‌توانند جایگزین ایران در بازار نفت شوند/ تحریم‌ها را دور می‌زنیم/ هند، چین و کره همچنان مشتری نفتی ایران هستند

۱۳۹۸/۰۲/۰۴ - ۰۵:۲۳:۱۲
کد خبر: ۸۳۷۵۴۶
عربستان و امارات نمی‌توانند جایگزین ایران در بازار نفت شوند/ تحریم‌ها را دور می‌زنیم/ هند، چین و کره همچنان مشتری نفتی ایران هستند
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به سازوکارهایی که داریم قطعا صادرات نفت ایران ادامه خواهد داشت.

«عبدالحمید خدری»،  عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا در مورد عدم تمدید معافیت خریداران نفت ایران با بیان اینکه در سفر اخیرمان به چین در خصوص قراردادهای نفتی مذاکراتی داشتیم، گفت: کره‌جنوبی رایزنی‌های گسترده‌ای با آمریکا دارد تا بتواند تمدیدی برای معافیت‌ها بگیرد ولی طبق ادعاهای وزیر امورخارجه آمریکا، این معافیت‌ها تمدید نخواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به سازوکارهایی که داریم قطعا صادرات نفت ادامه خواهد داشت. هند، چین و کره مشتریان ما هستند و به آن مقداری که می‌خواهیم می‌توانیم صادرات، انجام دهیم.

خدری افزود: آمریکا تلاش می‌کند فشارهای زیادی بر ایران وارد کند ولی با وحدت، همدلی و راه کارهای مناسب، می‌توانیم تحریم‌ها را دور بزنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: امارات و عربستان این قول را به آمریکا داده‌اند که در صورت تحریم ایران، نفت مورد نیاز بازار را تامین کنند ولی یقینا عدم فروش نفت ایران بر بازار جهانی و قیمت نفت تاثیر خواهد گذاشت و عربستان و امارات نیز نمی‌توانند جای ایران را در بازار جهانی بگیرند.

نظر شما
پرونده ویژه