طعنه سنگین روحانی به عربستان و امارات

۱۳۹۸/۰۲/۰۴ - ۱۲:۴۰:۲۳
کد خبر: ۸۳۷۸۹۴
رئیس جمهور امروز در جلسه هیئت دولت خطاب به عربستان و امارات گفت: چنانچه سران نظام اسلامی و بزرگان کشورمان و مقام معظم رهبری و مرحوم آیت‌الله هاشمی تصمیمات دقیقی را در مقطعی که صدام به کویت حمله کرد، نگرفته بودند امروز اثری از این کشورها وجود نداشت.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه امروز از روابط بسیار خوبی با اکثر همسایگان خود برخوردار هستیم، اظهار داشت: تنها یکی دو کشور وجود دارند که آنها نیز باید متوجه اعمال و رفتار خود باشند. عربستان و امارات باید بدانند که وجود و بقایشان در سایه تصمیم خردمندانه حکومت جمهوری اسلامی ایران است. چنانچه سران نظام اسلامی و بزرگان کشورمان و مقام معظم رهبری و مرحوم آیت‌الله هاشمی تصمیمات دقیقی را در مقطعی که صدام به کویت حمله کرد، نگرفته بودند امروز اثری از این کشورها وجود نداشت.

دکتر روحانی افزود: زمانی که صدام قصد داشت به کویت حمله کند از ما خواست یا کمک کرده و یا سکوت کنیم و تصمیم صدام صرفاً گرفتن کویت نبود و در نامه‌ای که به مرحوم هاشمی نوشته صراحتاً اعلام کرده که در خلیج فارس 800 کیلومتر مرز مشترک خواهیم داشت و این نشان می‌دهد که صدام علاوه بر کویت به دنبال اشغال عربستان، عمان، امارات و قطر هم بود.

رئیس جمهور خطاب به عربستان و امارات  افزود: صدام در آن مقطع مدام پیام‌ها و درخواست‌های متعددی ارسال می‌کرد که کشورهای حاشیه خلیج فارس را اشغال خواهد کرد و شما نیز بیایید شریک شوید. لذا کار بزرگی را که حاکمیت خردمندانه جمهوری اسلامی ایران در آن شرایط کرد ، نباید فراموش کنید.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: این جمهوری اسلامی ایران بود که عربستان را نجات داد و اگر تصمیم دیگری در آن مقطع گرفته بودیم، چه بسا امروز اثری از عربستان و امارات وجود نداشت.

رئیس جمهور اضافه کرد: اولین کشوری بودیم که حمله صدام را به کویت حتی قبل از عربستان و امارات و شورای همکاری خلیج فارس محکوم و بیانیه صریح و قاطعانه‌ای در این زمینه منتشر کردیم.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: امروز هم ما بودیم که تروریست‌ها را در منطقه شکست دادیم اگر چه ملت‌های منطقه مقاومت و ایستادگی کردند اما اگر حمایت جمهوری اسلامی ایران نبود چه بسا شکست تروریست‌ها امکان‌پذیر نبود، لذا ما چنین خدماتی به منطقه‌ کرده‌ایم و کشورهای منطقه باید ممنون ایران باشند.

رئیس جمهور گفت: شما که وجودتان در سایه جمهوری اسلامی ایران است، چطور به ترامپ می‌گویید که اگر صادرات نفت ایران را به صفر برسانید ما آن را جبران خواهیم کرد؟ آیا از تبعات این حرف خود آگاه هستید و می‌دانید که این به معنای دشمنی صریح با ملت ایران است؟ آیا نمی‌دانید که دوران ترامپ به پایان خواهد رسید و ما ماندگار هستیم و به عنوان همسایه در طول سالیان طولانی در کنار هم خواهیم بود؟ بهتر است به فکر دوستی دائمی در منطقه باشیم.

دکتر روحانی خطاب به عربستان و امارات، افزود: جمهوری اسلامی ایران حق حیات بر گردن شما دارد و این دروغ نیست و یک تعارف و یا شعار نیست. ما بودیم که نگذاشتیم کشور شما از بین برود و بر شما مسلط شوند، چطور امروز با دشمنان ما همکاری می‌کنید؟

نظر شما
نظرات
محمدبهرامى بلوچ
|
-
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
0
0
من نه شاهزاده ام ونه دولت وحاكم يك فرد هادى هستم . وقتيكه جدم ميرحمل جيند ٥٢٥سال پيش حكمران بلوچستان بود مراودات خوبى باپرتقالى ها داشت تازمانى كه دست پرتقالى ها به خون بلوچها اغشته شد اين شد كه پرتقالى ها هم كشته دادند وهم ازبلوچستان ومنابعش رانده شدند حتى باجان ميرحمل جيند اين قضيه تمام شد . حال همسايه هاى ما كه هزاران سال باهم زندگى كرديم ترامپ چندسال ديگر نيست اين ماوشماهستيم چشم درچشم هم پس اعراب وفارس صلح وثبات را براى خود وملتتان بياورييد اراده كنيد وابادگرباشيدنه ويرانگر هنوز هم بيت الله وحضور سران مسلمان كشورها ى خاورميانه درداخل بيت براى صلح وصفا
وعزت مسلمانان است ترامپ براى هيچكس نيست ونخواهد ماند
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز