وزیر نیرو:

۸۰ درصد حجم مخازن آبی کشور پر است

۱۳۹۸/۰۲/۰۴ - ۱۲:۳۴:۱۳
کد خبر: ۸۳۷۹۱۴
۸۰ درصد حجم مخازن آبی کشور پر است
وزیر نیرو گفت: حدود ۸۰ درصد حجم مخازن آبی کشور پر است و شرایط خوبی برای تأمین آب مورد نیاز برای شرب و سایر مصارف وجود دارد.

به گزارش گروه سیاسی برنا، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره میزان ذخایر آبی کشور، گفت: مخازن ساخته شده موجود کشور حدود ۵۰ میلیارد مترمکعب گنجایش دارد و تا اول اردیبهشت ماه، حجم موجود مخازن ما کمی بیش از ۳۹ میلیارد مترمکعب است که نسبت به سال گذشته حدود ۶۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: در کل حدود ۸۰ درصد حجم مخازن کشور پر است و شرایط خوبی برای تأمین آب مورد نیاز برای شرب و سایر مصارف است.

وزیر نیرو با بیان اینکه البته بارندگی‌های اخیر هر سه آیتم شدت، مدت و وسعت را همراه با هم داشت که هر یک از این موارد به تنهایی هم می‌توانند منجر به سیلاب شوند، تصریح کرد: طبیعتاً کشور ما از برکات زیادی از این حیث برخوردار شده است و امیدواریم که با نفوذ این بارش‌ها بیلان منفی سفره‌ها هم تا حدودی ترمیم شده باشد.

اردکانیان با اشاره به اینکه ورودی سیلاب از مرزهای شرقی کشور هم اتفاق خوبی بوده است که به ویژه در جنوب شرقی کشور رخ داده است، گفت: الان در «چاه‌نیمه‌های» یک، دو، سه و چهار منطقه سیستان حدود ۹۵۵ میلیون مترمکعب آب موجود داریم که البته این رقم در سال گذشته حدود ۶۰۰ میلیون مترمکعب بود که کمک بزرگی است و امیدواریم در مصرف این منابع آب هم دقت لازم به عمل آید.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ما وارد ترسالی شده‌ایم، خاطرنشان کرد: اصلاً با این یک پدیده نمی‌توان چنین نظری را داد و البته باید شرایط تغییر اقلیم را مورد بررسی قرار داد و به محض فاصله گرفتن از کانون امداد، نجات و تحولات این روزهای مربوط به مدیریت سیلاب در صدد هستیم جمع بندی‌های جهانی را درباره این پدیده‌ها دریافت کنیم اما فارغ از اینکه وارد ترسالی شده باشیم یا خیر آنچه برای ما در این اقلیم خشک و نیمه خشک حائز اهمیت است، مصرف صحیح است.

نظر شما