احمد توکلی در نامه ای به رئیس جمهور؛

سازمان دیده بان شفافیت و عدالت برای کمک به دولت در فرآیندتوزیع کالاهای اساسی آماده است

۱۳۹۸/۰۲/۰۴ - ۱۷:۱۵:۳۰
کد خبر: ۸۳۸۱۴۴
سازمان دیده بان شفافیت و عدالت برای کمک به دولت در فرآیندتوزیع کالاهای اساسی آماده است
رییس هیات مدیره سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت طی نامه ای به رئیس جمهور نوشت: دیده‌بان شفافیت و عدالت آمادگی دارد تجربیات و توان کارشناسی مردمی را به منظور پیش‌گیری از آغاز و تداوم بحران ها در اختیار دولت قرار دهد.

 

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا به نقل از  روابط عمومی دیده بان شفافیت و عدالت، در نامه «احمد توکلی»  رییس هیات مدیره سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت  به «حسن روحانی» رییس جمهوری آمده است: بحران های اخیر در حوزۀ تأمین و توزیع کالاهای اساسی موجب نارضایتی عمومی و مردمی و بحران‌های اجتماعی شده است، این امر در حالی رخ داده است که دولت ارز 4200 تومانی به تأمین این نوع از کالاها تخصیص می‌دهد.
وی افزود: علاوه بر نادرستی این سیاست که بخشی از علت نابسامانی است، سوءمدیریت در بخش های مختلف وزارتخانه های صمت، جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت و در نهایت بانک مرکزی یکی از دلایل مهم و کلیدی در این نابسامانی ها است.
رییس دیده بان شفافیت و عدالت یادآور شد: تعمد در اخلال و جلوگیری در به موقع تأمین نکردن کالاهای اساسی به منظور بحران آفرینی از طریق تأخیر و رفتار سلیقه ای در ثبت سفارش، صدور بخشنامه های متناقض، ارجاع به مجموعه های بیرون از وزارتخانه، ثبت سفارش و تخصیص ارز برای امور غیرضروری، جابجایی تخصیص ها از طریق دست‌کاری در سیستم های نرم افزاری و ایجاد موانع، همچنین ناهماهنگی بین وزارتخانه های مذکور در تمکین به تصمیمات کلان کشور و تعلل در تخصیص ارز و تبعیض در نوع ارز تخصیصی توسط بانک مرکزی، همچنین توجه و عنایت ویژه به برخی از واردکنندگان انحصارگر و ذینفع بودن برخی از مسئولان که از مصادیق تعارض منافع است، در عرصه کالاهای اساسی می تواند موجب مخاطرات امنیتی در کشور شود.
توکلی در این نامه خاطرنشان کرد: دیده بان شفافیت و عدالت با رصد به موقع بازار کالاهای اساسی در کمیته های تخصصی خود؛ تاکنون در دو مورد روغن خوراکی و مواد شوینده با هماهنگی دستگاه‌های اطلاعاتی و برانگیختن همکاری فوری مسئولین ذیربط وزارتخانه های جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان مانع ایجاد بحران در این زمینه بوده است.
وی تاکید کرد: بدیهی است دیده‌بان شفافیت و عدالت همچنان آمادگی دارد تجربیات و توان کارشناسی مردمی در اختیار خود را به منظور پیش‌گیری از آغاز و تداوم این قبیل بحران ها در اختیار دولت قرار دهد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز