عضو شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما:

باید سریعا نسبت به حذف برنامه‌هایی مثل برنده باش اقدام کنیم/ مدیران صداو سیما باید از لحاظ شرعی دقت لازم را داشته باشند

۱۳۹۸/۰۲/۰۹ - ۰۵:۳۱:۰۰
کد خبر: ۸۳۹۲۷۴
باید سریعا نسبت به  حذف برنامه‌هایی مثل برنده باش اقدام کنیم/ مدیران صداو سیما باید از لحاظ شرعی دقت لازم را داشته باشند
عضو شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما گفت: با توجه به اعتراض مراجع تقلید و مقام معظم رهبری به برنامه «برنده باش» در شبکه سه مبنی بر قمار بودن آن، باید سریعا نسبت به تعطیلی این گونه برنامه‌ها اقدام کرد.

«غلامرضا کاتب»، عضو شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما، در مورد انتقادات مراجع تقلید و رهبری به برنامه «برنده باش» به خبرنگار سیاسی برنا گفت:  مقرر شد این برنامه طی هفته آینده در دستور کار جلسه شورای نظارت بر صداوسیما قرار گیرد. همچنین نحوه درآمدزایی، نحوه دریافت وجوه و به ویژه مباحثی که باعث شد، این برنامه به عنوان قمار قلمداد شود مورد بررسی خواهد گرفت. همچنین در این جلسه، مباحثی که مورد اعتراض مراجع تقلید و مقام معظم رهبری قرار گرفته، مورد بررسی و رسیدگی قرار خواهد گرفت.

کاتب تاکید کرد: باید سریعا نسبت به تعطیلی این گونه برنامه‌ها که به افکار عمومی و اذهان عمومی مردم همچنین مراجع تقلید، آسیب رسانده و آن را  جریحه‌دار می‌کند، اقدام شود و آن را با دقت مورد بررسی قرار دهیم تا هیچ‌گاه این‌گونه برنامه‌های نامناسب در صداو سیما پخش نشود.

نماینده گرمسار و آرادان در پاسخ به این سوال که چرا پیش از پخش و شروع برنامه برنده باش، مدیران صداوسیما به ویژه شبکه 3 به این فکر نیفتادند که این برنامه را از لحاظ شرعی و دینی مورد بررسی قرار داده و آن را متوقف کنند؟ نیز بیان کرد: این‌گونه نیست که ما همواره به آنها تذکر دهیم، خود مدیران باید در زمینه مسائل شرعی، دقت نظر لازم را داشته باشند که نیاز به تذکرات شورای نظارت نباشد.

کاتب ادامه داد: اخیرا در این مدت کوتاه، همگان شاهد حاشیه‌های متعدد در شبکه سه هستند. امید است که این گونه اقدامات از روی بی‌دقتی و بی‌توجهی باشد.

او در پاسخ به این سوال که آیا تذکر جدی در دستور کار است یا خیر؟ نیز بیان کرد: در ارتباط با نحوه برخورد باید در شورای نظارت به جمع‌بندی برسیم و آن را اعلام خواهیم کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز