عضو شورای مرکزی حزب موتلفه؛

حزب موتلفه اسلامی باید تقویت کننده و کمک کننده به دولت باشد/ سازو کار وحدت موتلفه با اصولگرایان در حال بحث و بررسی نهایی است

۱۳۹۸/۰۲/۱۰ - ۰۵:۳۸:۱۹
کد خبر: ۸۳۹۵۶۵
حزب موتلفه اسلامی باید تقویت کننده و کمک کننده به دولت باشد/ سازو کار  وحدت موتلفه با اصولگرایان در حال بحث و بررسی نهایی است
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در مورد سخنان بادامچیان دبیر کل حزب موتلفه که گفته بود حزب موتلفه باید بخشی از حکومت باشد گفت: به هرحال احزاب براساس قانون اساسی باید تقویت کننده نظام سیاسی کشور به ویژه حکومت مبتنی بر دین باشند. لذا براین اساس حزب موتلفه اسلامی باید تقویت کننده و کمک کننده به دولت باشد.

اخیرا « اسدالله بادامچیان» دبیرکل حزب موتلفه اسلامی  گفته بود: « حزب موتلفه باید با چابکی از یک حزب جاری به یک حزب در خدمت حکومت تبدیل شود و در خدمت مردم و ولی فقیه باشد.»

 در این ارتباط «حمید رضا ترقی» عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در مورد برنامه های انتخاباتی حزب موتلفه  و ستاد انتخاباتی آن  به خبرنگار سیاسی برنا گفت:  معمولا وظیفه ستاد انتخاباتی، رصد وضعیت فعلی مجلس و  نمایندگان فعلی مجلس، به ویژه شناسایی افراد جدیدی که در پی آن هستند وارد صحنه انتخاباتی شوند. وضعیت رای و سرمایه اجتماعی نمایندگان فعلی است و همچنین شناسایی افرادی که مناسب هستند  برای حمایت حزب از آنها چه از احزاب و چه از نیروهای هم فکر و طرفدار. رصد تحرکات انتخاباتی رقیب هم جزو برنامه های این ستاد است که به طور مستمر انجام می شود و جمع بندی می شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا حزب موتلفه کاندیدا و یا شخصیت های خاصی را مدنظر دارد؟، نیز عنوان کرد: یقینا این کاندیداها در دست بررسی است  منتهی متناسب با هر شهر و استان، این کاندیداها مورد بررسی قرار می گیرند. زمانی که قرار به تصمیم گیری و تعیین مصداق شد براساس ضوابط و قانون جدید که در انتخابات تاثیرگذار است در زمان نزدیک به انتخابات تصمیم نهایی اتخاذ می شود.  در حال حاضر هیچ تصمیمی در مورد افراد گرفته نشده است. برای مثال اگر افراد بخواهند مطرح شوند از حالا باید استعفا بدهند اما بحث حمایت حزبی به زمانی مربوط می شود که قانون روشن، شفاف و تایید شده از سوی شورای نگهبان باشد تا براساس آن بتوان وارد مصادیق شد.

ترقی در مورد سخنان بادامچیان دبیر کل حزب موتلفه که گفته بود حزب موتلفه باید بخشی از حکومت باشد نیز بیان داشت: به هرحال احزاب براساس قانون اساسی باید تقویت کننده نظام سیاسی کشور به ویژه حکومت مبتنی بر دین باشند. لذا براین اساس حزب موتلفه اسلامی باید تقویت کننده و کمک کننده به دولت باشد. این کمک به معنای حمایت از همه اقدامات دولت نیست بلکه مشاهده نقاط ضعف، ارائه پیشنهاد و نقد و انتقاد همگی در قابل کمک به دولت تلقی می شود. در بین احزاب موجود کشور هستند که برخی با قواره سیاسی نظام مشکل دارند و برخی با اهداف کلان نظام مشکل دارند اما موتلفه چون در خط ولایت و رهبری حرکت می کند موضع آن،  تقویت نظام و حفظ نظام و اصول انقلاب اسلامی است.

او  در پاسخ به این سوال که آیا حزب موتلفه جلساتی را با جریانات سیاسی اصولگرا  برگزار کرده است یا خیر، گفت:  این جلسات به صورت مستمر از سال گذشته و به عبارت دیگر حتی پس از انتخابات گذشته ادامه داشته است.

این عضو حزب موتلفه در مورد اختلافات بین موتلفه و اصولگرایان در جریان انتخابات گذشته نیز تصریح کرد: در این مورد آسیب شناسی شده و بحث هایی صورت گرفته است. نقاط ضعف و نقاط قوت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و در کنار آن راه حل های جدید برای فراگیرتر شدن و همچنین رفع اشکالات مورد دقت و بررسی قرار گرفته است.

او در پاسخ به اینکه لیست مشترکی از سوی حزب موتلفه و اصولگرایان برای انتخابات ارائه خواهد شد یا خیر، نیز اظهار داشت: در حال حاضر هنوز وارد این نوع مسائل نشدند و سازو کار  وحدت در حال بحث و بررسی نهایی است. همه نیروهای اصولگرا حضور دارند و کسی بیرون از مجموعه نیست. همه در درون این مجموعه در حال بحث و تبادل نظر و گفتگو برای رسیدن به یک سازو کار واحد و متناسب با شرایط کنونی هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز