معاون اول رییس جمهور:

مناطق آزاد در شرایط تحریم باید نقش بیشتری در صادرات و واردات ایفا کنند/ ایران برای دفاع از امنیت ملی خود از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد

۱۳۹۸/۰۲/۰۹ - ۰۸:۰۸:۴۰
کد خبر: ۸۳۹۶۴۶
مناطق آزاد در شرایط تحریم باید نقش بیشتری در صادرات و واردات ایفا کنند/ ایران برای دفاع از امنیت ملی خود از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد
معاون اول رییس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های گسترده مناطق آزاد کشور گفت: در مقطع فعلی بیشتر از مواقع دیگر به ظرفیت مناطق آزاد کشور نیاز داریم که بتواند در اقتصاد کشور بخصوص در بخش صادرات و واردات نقش آفرین باشد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «اسحاق جهانگیری»،  معاون اول رییس جمهور، دوشنبه شب در بدو ورود به کیش در گفتگو با خبرنگاران، برگزاری نشست منطقه ای مجمع جهانی سلامت در جزیره کیش را یادآور شد و اظهار داشت: نشست مجمع جهانی سلامت فرصتی است که کشورهای شرکت کننده تجربیات موفق خود را با یکدیگر در میان بگذارند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از تجربه موفقی در زمینه سلامت برخوردار است تصریح کرد: با اقدامات بسیار خوبی که پس از انقلاب اسلامی صورت گرفته شاهد کاهش چشمگیر مرگ و میر مادران و کودکان و افزایش امید به زندگی هستیم.

معاون اول رییس جمهور همچنین از طرح تحول نظام سلامت به عنوان یکی از کارهای مهم بخش سلامت در دولت یازدهم و دوازدهم یاد کرد گفت: این برنامه همچنان در دست اقدام قرار دارد و اثرات مثبتی در نظام سلامت کشور داشته است.

وی فشار آمریکا به ملت ایران از طریق تحریم های ظالمانه را اقدامی ضدانسانی، ضد حقوق بشر و تروریسم اقتصادی دانست و اظهار داشت: بر خلاف شعارهایی که می دهند که هدف از تحریم اعمال فشار بر دولت جمهوری اسلامی ایران است، این تحریم ها منجر به فشار سنگینی بر ملت ایران شده و زندگی مردم با مشکل مواجه شده است.

معاون اول رییس جمهور افزود: این فشارها تامین دارو و واردات نیازهای پزشکی را نیز با مشکل مواجه کرده است که این مشکلات توسط آمریکا ایجاد شده است.

دکتر جهانگیری خلیج فارس را منطقه ای استراتژیک و راهبردی برای جمهوری اسلامی ایران توصیف و خاطرنشان کرد: ما همواره از امنیت و صلح و کشتیرانی آزاد در خلیج فارس دفاع و حراست کرده ایم و جمهوری اسلامی به این حفاظت و حراست پایبند است.

وی ادامه داد: همه اقداماتی که کشورها برای پایداری صلح انجام می دهند در راستای منافع ملی این کشورهاست. خط قرمز ما مانند هر کشوری این است که اگر اقدامی در تضاد با منافع ملی ایران انجام شود، ما نیز برای دفاع از امنیت ملی خود هر اقدامی که لازم باشد را انجام خواهیم داد.

دکتر جهانگیری اضافه کرد: البته ایران در طی قرن ها و سالهای گذشته پاسدار امنیت خلیج فارس بوده و امروز نیز جمهوری اسلامی به عنوان بزرگترین کشور در این آبراه بین المللی پاسدار امنیت و صلح و ثبات در منطقه است.

نظر شما