عضو خانه جامعه کارگری:

وزرات کشور مجوز اعتراض کارگران را باید صادر می‌کرد/ ۵۰ کارگر در تجمع مقابل مجلس بازداشت شدند/ تظاهرات صنفی را امنیتی و برای دشمنان خوراک فراهم می‌کنیم

۱۳۹۸/۰۲/۱۳ - ۰۴:۵۵:۰۳
کد خبر: ۸۴۱۱۷۳
وزرات کشور مجوز اعتراض کارگران را باید صادر می‌کرد/ ۵۰ کارگر در تجمع مقابل مجلس بازداشت شدند/ تظاهرات صنفی را امنیتی و برای دشمنان خوراک فراهم می‌کنیم
عضو خانه جامعه کارگری درمورد تعداد بازداشتی ها در تجمع کارگران بیان کرد: آنچه که من شنیده ام این است که حدود 50نفر در تجمع مقابل مجلس بازداشت شده اند.

«سهیلا جلودار زاده»، عضو خانه جامعه کارگری، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا، در خصوص "تجمع کارگران در مقابل مجلس" گفت: به طور کل تظاهرات اعتراضی در قانون اساسی ما مجاز اعلام شده است و احتیاج به مجوز هم ندارد خصوصا تظاهرات در روز جهانی کارگر که طبق قانون، در این روز کارگران را تعطیل می کنند تا بتوانند در مراسم شرکت کنند. این پروتکلی است که در همه جای دنیا رعایت می شود.

او ادامه داد: اینکه کارگران در مقابل مجلس اعتراض کردند باید گوش شنوایی باشد تا اعتراضات را بشنود و به حل مشکات آنها کمک کند. همانطور که در قضیه کارخانه نیشکر اهواز وقتی با زبان منطق برخورد صورت گرفت، مشکلات حل شد. اگر قرار بود مسئله صنفی را به صورت سیاسی حل کنیم مشکلات چندین برابر می شد آن هم در شرایط فعلی کشور.

جلودار زاده درمورد تعداد بازداشتی ها در تجمع کارگران بیان کرد: آنچه که من شنیده ام این است که حدود 50نفر در تجمع مقابل مجلس بازداشت شده اند. این فرهنگ باید در خصوص مجریان قانون و نیروهای انتظامی جا بیفتد که تظاهرات صنفی برای احقاق حق است. در این مواقع دادستان باید حرف  ها را بشنود تا به کسی که داد و بیدادش در آمده در جهات احقاق حق، کمک شود.

او گفت: متاسفانه تظاهرات صنفی در کشور ما به گونه ای سیاسی و امنیتی می شود و خوراک رسانه‌های بیگانه را فراهم می کند. اگر از روز اول برای احقاق حق این کارگران پرونده قضایی تشکیل می شد و انرا دنبال می کردند هیچ کس دیگر ناراضی نمی ماند و اعتراض نمی کرد.

جلودارزاده در خصوص اظهار برخی نماینده ها مبنی بر اینکه اگر برخوردی صورت گرفته به دلیل این بوده که مجوزی برای اعتراض نداشته اند، توضیح داد:  مگر خانه کارگر که 5سال است به دنبال مجوز  راهپیمایی برای روز کارگر است با آن موافقت شده است؟ امسال  چندین هزار کارگر در حیاط خانه کارگر در یک محیط تنگ و بسته، جمع شدند شرمنده شان بودیم که مجبور بودند روی پا بایستند تا خواسته هایشان را مطرح کنند.

این نماینده مجلس با بیان این جمله که "مجوز اعتراض در روز جهانی کارگر  را باید وزرات کشور بدهد" گفت: در روز کارگر اخبار دنیا را که پیگیر می کردیم در کره، چین، تایلند، فیلیپین و همه کشورها تظاهرات روز جهانی کارگر برگزار شد و کارگران هم خواسته هایشان را مطرح کردند و همبستگی خود را جشن گرفتند. چرا با یک مسئله ای که همه دنیا آن را  پذیرفتند و جز فرهنگ ما در سال های ابتدایی انقلاب بوده است، مخالفت می شود.

جلودارزاده گفت: دراین بین ممکن است  دو نفر هم فریاد بزنند خب می شنویم، اگر منطقی بود عمل می کنیم، اگر منطقی نبود مردم هم درک دارند و می پذیرند. با هرکسی که اعتراض دارد با شرایط ناحق برخورد می شود.  بخش خصوصی بد عمل کرده، در این بین با کارگرانی برخورد می کنیم که زندگی شان در حال نابودی است و باید این رویه را تغییر دهیم.

او افزود: باید در سیستم قضایی، دادستان ستم دیده و دادخواه باشد و به مسئله اعتراضی کارگری توجه کند. از دادستان محترم خواهش می کنم که در این گونه مسایل از دید یک دادستان جامعه کارگری به قضیه نگاه کنند و ببیند ایا حق با کارگران است یا خیر؟ ایا این ها ضرر زده اند؟ دلیلی ندارد که اعتراضی را در درون خفه کنیم اگر از همان اول اجازه داده بودند که کارگران اعتراض کنند خیلی از این خیانت ها و اعتراض ها در سیستم تولید و اقتصاد ما شکل نمی گرفت و بیت المال به غارت نمی‌رفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز