رئیس انجمن ملی خرما در گفتگو با برنا مطرح کرد؛

قیمت واقعی خرما ۲۰ هزار تومان است/ قیمت‌ها از اواسط ماه رمضان کاهش می یابد

۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۰۵:۱۶:۴۸
کد خبر: ۸۴۱۳۹۱
قیمت واقعی خرما ۲۰ هزار تومان است/ قیمت‌ها از اواسط ماه رمضان کاهش می یابد
رئیس انجمن ملی خرما گفت: تا نزدیک ترین بازار هدف حدود 15 تا 20 روز فاصله داریم و از 10 تا 15 ماه مبارک رمضان قیمت ها سیر نزولی خواهند داشت و مصرف نیز به حداقل خواهد رسید.

«محسن رشید فرخی»، رئیس انجمن ملی خرما، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا در خصوص علت بالا رفتن قیمت خرما در آستانه نزدیک شدن به ماه رمضان گفت: زمانی که عرضه کم و تقاضا زیاد باشد، قیمت ها افزایش پیدا می کند ولی اینکه دلیل کم شدن عرضه چیست، باید اینگونه تشریح کرد که در سال 96-97 چیزی حدود 35 درصد کاهش محصول داشتیم. با اقدامات کارشناسی که در نحوه عرضه صورت گرفت یک جهش صادراتی حدود 20 تا 25 درصد را شاهد بودیم که هدایت شده نبود.

وی با بیان اینکه پیش از راه اندازی سامانه نیما 50 درصد کاهش عرضه و تقاضا داشتیم، افزود: از دیگر دلایل افزایش قیمت ها، بحث تورم است و نمی توانیم تورم را نادیده بگیریم. طی چند روز گذشته جهش قیمت داشتیم آنچه مهم بوده، اقتصاد نامتعارفی است که در حال حاضر در جریان است.

سال زراعی خوبی در پیش داریم

رییس انجمن ملی خرما بیان کرد: سال زراعی خوبی در پیش داریم و کاهشی در بازار خرما نخواهیم داشت. در خصوص ممنوعیت صادرات خرما باید گفت که این سیاست نه تنها قیمت را کاهش نمی دهد بلکه ضرر و زیان زیادی به اقتصاد صنعت خرما وارد خواهد کرد.

قیمت خرما از اواسط ماه رمضان کاهش می یابد

رشید فرخی اظهار کرد: تا نزدیک ترین بازار هدف حدود 15 تا 20 روز فاصله داریم و  از 10 تا 15 ماه مبارک رمضان  قیمت ها سیر نزولی خواهند داشت و مصرف نیز  به حداقل خواهد رسید.

وی تصریح کرد: ممنوعیت صادرات خرما جز ضرر و زیان که عدم ثبات اقتصادی و عدم امنیت شغلی برای تجار ما خواهد داشت، هیچ دستاوردی ندارد و قیمت ها چه بخواهیم چه نخواهیم از نیمه دوم ماه مبارک رمضان کاهش پیدا خواهد کرد.

قیمت واقعی خرما 20هزار تومان است

رییس انجمن ملی خرما افزود: این نابسامانی در قیمت خرما، ناشی از  کاستی دستگاه های نظارتی بوده است. در حال حاضر قیمت خرمای مضافتی در میادین میوه و تره بار شهرداری حدودا 20 هزار تومان است،  این خرما در مبدأ کیلویی 20 هزار تومان بوده و قیمت جعبه‌ها که مقدارشان کمتر است از 17-16 هزار تومان تا 24 هزار تومان در میادین میوه و تره بار قابل توزیع است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز