فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

دماوند اولین ناوشکن مجهز به سامانه‌های سنجنده بومی است

۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۱۳:۲۲:۱۷
کد خبر: ۸۴۲۷۷۷
دماوند اولین ناوشکن مجهز به سامانه‌های سنجنده بومی است
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ناوشکن دماوند، اولین ناوشکن مجهز به سامانه‌های سنجنده بومی بسیار پیشرفته است که به‌زودی شاهد الحاق آن به ناوگان شمال خواهیم بود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «امیر دریادار حسین خانزادی»، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، درباره تأمین امنیت کشتی‌های تجاری و نفت‌کش کشورمان در آب‌های آزاد گفت: امروز برای تأمین امنیت اقتصاد کشور ناوگروه‌هایی را به دریا اعزام کرده‌ایم تا ما و سایر کشورهای ذی نفع از منافع دریا بهره‌مند شویم.

وی ادامه داد: همکارانم در ناوگان جنوب در خلیج عدن حضور فعالی دارند. تا به امروز تهدیدها مربوط به دزدان دریایی بود اما از این به بعد علاوه‌بر این اگر موضوع تهدید کشتی‌های تجاری کشورمان از سوی کشتی‌های نظامی دشمن مطرح شود، قطعاً با آن برخورد خواهیم کرد و هموطنانمان مطمئن باشند که نیروی دریایی ارتش با چشمانی بیدار از منافع تجاری کشورمان در دریا دفاع خواهد کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره عملیاتی شدن ناوشکن دماوند گفت: ناوشکن دماوند همین امروز آمادگی ورود به ناوگان دریایی کشورمان را دارد، اما از آنجایی که می‌خواهیم شاهد حضور قوی و دریانوردی پرقدرت این ناوشکن باشیم، تا کامل شدن تجهیزات آن صبر می‌کنیم.

امیر دریادار خانزادی خاطرنشان کرد: این ناوشکن اولین ناوشکنی است که به سامانه‌های سنجنده بومی بسیار پیشرفته مجهز شده است و به‌زودی شاهد الحاق آن به ناوگان شمال خواهیم بود.

وی تأکید کرد: دومین ناوشکن پیشرفته ما یعنی ناوشکن دنا به ناوگان جنوب ملحق خواهد شد. همچنین یک ناو موشک‌انداز به ناوگان نیروی دریایی تا پایان سال ملحق می شود.

نظر شما